Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een beetje hulp nodig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8615 door handmatig-mechanisch
Ik heb een beetje hulp nodig Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag. Ik ben nieuw op dit forum en zoek hulp, indien mogelijk, om een paar kleine problemen met mijn Mercedes 190E op te lossen.
Ik weet heel weinig van mechanica, hoewel een vriend die er iets meer verstand van heeft me wel zal helpen. Waarom breng ik hem niet naar een garage? Omdat ik geen geld heb om te investeren in iets waarvan ik overtuigd ben dat het gerepareerd kan worden zonder een fortuin uit te geven. (Ik ben niet zo gierig; we zitten in een crisis.)
Laten we ter zake komen. De centrale vergrendeling werkt niet en ik wil graag bij de vacuümpomp om het circuit te controleren. Het probleem is dat ik niet zeker weet waar die zit, en ik wil niet te veel rommelen voor het geval ik iets belangrijkers kapotmaak. Kan iemand me vertellen waar die pomp zit?
Het zou een enorme gunst zijn als iemand me dat kon vertellen, want het is een punt van trots.
Met vriendelijke groet en bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8631 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een beetje hulp nodig
Over wat voor soort snotpomp heb je het? Wat voor soort centrale vergrendeling heb je, en wat is het probleem met de centrale vergrendeling?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8656 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Ik heb een beetje hulp nodig
Hallo maat, het klopt dat veel Mercedessen een verstopping hebben met een pomp die misbruik maakt van het vacuüm dat door de motor wordt veroorzaakt. Ik heb er ooit een uit elkaar gehaald, maar vanaf '89 hebben deze een vacuümreservoir aan de achterkant links in de kofferbak. Om erbij te komen hoef je alleen maar de bekleding te verwijderen. De makkelijkste manier om bij het probleem te komen is door een slang vanaf de deuren te volgen en deze te leiden tot aan de bron van het vacuüm of het reservoir. Het is zeer waarschijnlijk dat de hoofdslang van de motor verstopt, kapot of losgekoppeld is. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8666 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Ik heb een beetje hulp nodig
Heel erg bedankt!!!, ik ga kijken wat er gebeurt... maar nu heb ik het probleem dat ik gisteren gestrand ben... Ik denk dat het de accu is, maar de ramen, verlichting etc. werken nog (de accu is ook uit 2004 en ik moest hem met startkabels starten, maar de auto heeft het de hele middag perfect gedaan).
Opeens deden de richtingaanwijzers het niet meer terwijl de auto nog liep... Ik stopte om ernaar te kijken en startte de auto weer perfect om hem thuis te laten repareren. Na 200 meter stond er een file en moest ik wachten tot de bestuurder voor me wegging, maar de motor stond stil (ik had de koppeling ingetrapt zodat hij niet afsloeg).
Hij probeert te starten... wat ik heel vreemd vind, is dat als ik hem meerdere keren probeer te starten, de motor niet naar benzine ruikt... ik kan de auto bijna beter weggooien hahaha
Als je me even kunt helpen...