Zoek MDM

Bulletin

wrijving van de distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8614 door handmatig-mechanisch
Wrijving van de distributieriem Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Senda 1.6 uit '92 en ik kan niet achterhalen waarom de distributieriem niet gecentreerd op de poelies zit, maar meer naar de voorkant toe. Daardoor schuurt hij tegen de krukaspoelie die de waterpomp en dynamo aandrijft, waardoor deze kapot gaat. De poelies zijn in orde, ze zijn niet versleten of kromgetrokken. Heeft iemand een idee?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8619 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: wrijving van de distributieriem
Hallo vriend, controleer de spanner zorgvuldig om er zeker van te zijn dat hij niet verschoven is, aangezien hij een flens heeft die als geleider voor de riem fungeert. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8635 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: wrijving van de distributieriem
Het is vreemd dat wat u zegt niet vaak gebeurt, tenzij er een ronde metalen plaat ontbreekt die tussen het aandrijftandwiel van de hulpas, de plastic afdekking die de distributieriem en de krukaspoelie bedekt, zit. Het kan zijn dat deze plaat tussen de afdekking en de hulpaspoelie zit, omdat er op de een of andere manier een scheidingselement zit dat verhindert dat de riem in contact komt met het metaal van de poelie. Controleer zorgvuldig of er niets ontbreekt. Als de spanner in slechte staat is, kan de riem losraken en naar voren gaan. Dit gebeurt ook als de spanning slecht is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8636 door handmatig-mechanisch
Als je wilt, geef me dan de gegevens van je auto en ik controleer het in Autodata. Misschien verschijnen de onderdelen dan wel in het distributiegedeelte.