Zoek MDM

Bulletin

wrijving van de distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8614 door handmatig-mechanisch
Distributieriem loopt aan. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Suzuki Senda 1.6 uit 1992 en ik snap niet waarom de distributieriem niet gecentreerd op de poelies zit. Hij zit steeds aan de voorkant, waardoor hij tegen de krukaspoelie schuurt die de waterpomp en dynamo aandrijft. Hierdoor rafelt de riem en breekt hij uiteindelijk. De poelies zelf zijn in orde; ze zijn niet versleten of vervormd. Iemand een idee?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8619 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: wrijving van de distributieriem
Hallo vriend, controleer de spanrol nog eens goed om er zeker van te zijn dat deze niet scheef staat. De spanrol heeft namelijk een rand die als geleider voor de riem dient. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8635 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: wrijving van de distributieriem
Wat je beschrijft is vreemd; het gebeurt niet vaak, tenzij er een ronde metalen plaat ontbreekt. Deze plaat zit tussen het aandrijftandwiel van de krukas, de plastic kap over de distributieriem en de krukaspoelie. Het is mogelijk dat deze plaat zich tussen de kap en de krukaspoelie bevindt, omdat er een afstandsstuk is dat voorkomt dat de riem het metaal van de poelie raakt. Controleer nogmaals of er niets ontbreekt. Bovendien kan de riem bij een defecte spanrol losraken en doorschieten, en dit kan ook gebeuren als de spanning niet correct is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8636 door handmatig-mechanisch
Als je wilt, geef me dan de gegevens van je auto en ik controleer het in Autodata. Misschien verschijnen de onderdelen dan wel in het distributiegedeelte.