Zoek MDM

Bulletin

Megane II gaspedaalpotentiometer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8545 door handmatig-mechanisch
Megane II gaspedaalpotentiometer Geplaatst door manual-mecanica
Bedankt. Dit is de eerste keer dat ik op het forum reageer en het is irritant. De potentiometer onderaan het gaspedaal van mijn standaard Megane II uit 2005 is kapot. Het is een soort driehoekige sensor waaraan een kabelboom (connector) is bevestigd. Het probleem is dat ik de potentiometer heel goed kan zien (in ieder geval aan de buitenkant). Ik snap niet hoe hij kapot is gegaan. De auto startte gewoon niet meer en na een week waarin ik zo'n 15 foutcodes had uitgesloten, gaf hij hem eindelijk weer (volgens mijn monteurs wordt de fout niet gedetecteerd door de scanner). Het probleem is de prijs, ongeveer 8000 Mexicaanse peso (600 dollar), en dat zonder het naar de dealer te brengen. Een ander ongemak is dat het onderdeel er zo'n 10 dagen over doet om geleverd te worden. Mijn vraag is nu of iemand weet of dit soort onderdelen gerepareerd kunnen worden. Hier in Mexico repareren ze de computer van je auto. Zal dat met dit onderdeel ook zo zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8555 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Megane II gaspedaalpotentiometer
Hoi fuerza10, kijk, eerlijk gezegd weet ik niet echt wat je probleem is. Is de positiesensor van de TPS of de snelheidssensor in de versnellingsbak kapot gegaan? Wat was het probleem met je auto? Beide sensoren worden gedetecteerd door de scanner. De TPS heeft een interne weerstand die werkt als een potentiometer die over het algemeen, of in het algemeen, drie sporen heeft. De snelheidssensoren variëren te veel van elkaar. Over het algemeen zijn er sensoren die gerepareerd kunnen worden, maar dat is niet de beste optie. Ze werken een tijdje goed en gaan dan weer kapot, en dat kost dubbel zoveel. Vertel me precies welke kapot is gegaan, zodat ik je kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8585 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Megane II accelerator potentiometer
Bedankt voor je snelle reactie. Kijk, de sensor die ik noemde, staat bekend als een gaspedaalpotentiometer (hij zit vast aan het gaspedaal). Deze hebben een label met de tekst "CTS". Het lijkt op een driehoek waar het gaspedaal in geschroefd is.
In mijn geval duurde het lang voordat ze de storing konden diagnosticeren, omdat het niet op de scanner verscheen. Ik heb gehoord dat een spoor erin kapotgaat. Sommigen zeggen dat je dit spoor kunt vervangen en dat het dan klaar is, terwijl anderen zeggen dat het niet meer te repareren is. Het probleem is de prijs, en dat het zelfs bij de dealer lang duurt voordat dit onderdeel arriveert, en dat ze het alleen bij de dealer hebben. Op deze pagina staat een advertentie van een bedrijf dat zegt dat ze het onderdeel voor me kunnen leveren, maar ik heb mijn bedenkingen. Ik ga ze bellen.
Ik sta nog steeds tot uw dienst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8607 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Megane II accelerator potentiometer
Als de rails gerepareerd kunnen worden, is er geen probleem. Over het algemeen is het een lijn van geleidend materiaal, zoals de TPS, en die worden door gebruik doorgesneden. Als het op dezelfde manier werkt, kan het gerepareerd worden, dus is er geen probleem, totdat je een vervanger vindt.