Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij een Ford Scorpio uit 1998 (Amerikaans model)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8542 door handmatig-mechanisch
:S Hallo, ik heb problemen met mijn Scorpio. De koplampen doen het niet, maar de achterlichten wel! Ik heb de zekeringen gecontroleerd, maar ik kan het probleem niet vinden. Ik heb de handleiding niet, dus ik weet niet of er meer dan twee zekeringkasten zijn of waar het probleem zou kunnen zitten. Kan iemand helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8551 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Hulp bij een Ford Scorpio uit 1998 (Amerikaans model)
Omdat de koplampen een veel hoger verbruik hebben dan de achterlichten, worden ze meestal niet door zekeringen aangestuurd, maar door relais. Aangezien ze rond de 45 of 65 W zijn, kan het probleem bij de relais liggen. Zoek ze op en controleer ze.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8557 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Hulp bij een Ford Scorpio uit 1998 (Amerikaans model)
kijk eerst naar de relais zoals Mihem je vertelt, maar de waarheid is dat dit soort problemen zich voordoen: als de lichten aangaan, maar heel weinig spanning, dan is er sprake van een aarding. Koppel één van de koplampen los en sluit deze rechtstreeks aan op de accu met twee kabels. Als de lichten aangaan zoals het hoort, dan is er sprake van een aarding of een stroomstoring. Dit probleem doet zich voor bij Susuki's vanwege de afstandsbediening. De oplossing is simpel: meet de kabel die de lamp binnenkomt en controleer de spanning. Als de spanning klopt, dan is de aarding het probleem. Als je niet weet hoe je het moet doen, vraag het me dan maar. Controleer het eerst. Groeten.