Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Mercedes Benz 300e bouwjaar 1987

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8534 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een Mercedes Benz 300E uit 1987, automaat, en ik heb het volgende probleem: Het starten duurt even, ik moet hem meerdere keren starten, maar in eerste instantie laat ik de brandstofpomp werken, na verschillende pogingen, 8 of meer keer, start hij eindelijk, maar in eerste instantie lijkt hij op minder cilinders te werken, en na een paar seconden stabiliseert hij zich en blijft hij soepel draaien, als ik hem na een uur of 2 uur opnieuw start, start hij zonder problemen, maar sinds de laatste keer dat hij startte, als ik 4 of meer uur laat verstrijken zonder te starten, wanneer ik het probeer, doet dezelfde situatie zich opnieuw voor als eerder genoemd (meerdere keren starten). Wat mij ook de laatste tijd (2 dagen geleden) overkomt, is dat de brandstofpomp blijkbaar niet werkt, want hij maakt geen enkel geluid als ik het contact aanzet en na verschillende pogingen begint hij te werken en dan weer stopt met werken, enzovoort. Dit gebeurde voorheen niet.
Bij het controleren van de bougies worden ze niet nat en de vonk bij het testen van de kabels is ook goed. Ik heb een PDF-handleiding voor Mercedes-Benz auto's, maar daarin staat bijvoorbeeld niet welk type brandstofpomp mijn auto gebruikt. Mij is verteld dat er problemen kunnen zijn met vuile injectoren of een defecte drukregelaar, en hetzelfde zou kunnen gelden voor de brandstofpomp. Ik heb de indruk dat het probleem niet ernstig is, want na het starten van de auto, en zolang ik hem niet te lang laat draaien voordat ik hem weer start, loopt hij zonder problemen. Stationair draait hij bijvoorbeeld soepel tussen de 700 en 800 tpm. Na al deze discussie heb ik advies nodig van experts die bekend zijn met de storingen en mogelijke reparaties van dit type auto (het is dezelfde als die op de bijgevoegde foto, inclusief de kleur). Alvast bedankt aan iedereen die kan bijdragen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8536 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Mercedes-Benz 300e uit 1987
Hallo.
Dit is een mogelijk antwoord op je probleem. Nou ja, in principe vermeld je niet hoeveel kilometer
je 124 heeft gereden. In ieder geval raad ik je aan om de injectoren te vervangen (ik raad reiniging
of additieven in dit stadium van het probleem af) en ook om de injectiekop te demonteren om
deze te reinigen (hier is reiniging vanwege de prijs wel noodzakelijk). Ik raad je aan om de reiniging
door een professional te laten doen, aangezien er speciale vloeistof en een ultrasoon apparaat nodig zijn.

PROBEER EN VEEL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden - 16 jaar 1 maand geleden #8567 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Mercedes-Benz 300e uit 1987
Hallo, mijn advies als professional is om, voordat je geld uitgeeft, je auto eerst naar een diagnosewerkplaats te brengen om het probleem te diagnosticeren. Succes.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 1 maand geleden door . Reden: Geen gratis reclame, daar zijn sociale media voor. Als je wilt, maak dan een groep aan voor je pagina.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 4 weken geleden #8755 door handmatig-mechanisch
Kijk eerst naar de injectiekop om te zien of er benzine uit de kop lekt.
Verwijder het luchtfilter en kijk door het zilver, door het naar beneden te prikken. Als er benzine in zit, betekent dit dat de kop lekt.
Als er benzine lekt, wordt het circuit ontladen en wordt de lucht verrijkt.
Je zult wel iets zeggen
, doei.