Zoek MDM

Bulletin

Gebrek aan vermogen in de 2.2 HDI-boxer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8530 door handmatig-mechanisch
2.2 HDi- boxer
Hallo allemaal, ik heb een probleem met een Peugeot Boxer 2.2 HDi uit 2005.
Kort na het starten gaat er een rood lampje branden (in de vorm van een motor) en de bus komt niet boven de 2500 toeren. Je zet hem uit, en als je hem probeert te starten, werkt hij niet. Maar als je de sleutel eruit haalt en er weer in doet, start hij alsof er niets is gebeurd. De injectoren zijn in orde en de aansluitingen zijn gecontroleerd.
Overigens, het enige probleem met de diagnose-automaat is een gebrek aan brandstofdruk.
Bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8531 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Gebrek aan vermogen in 2.2 HDi boxer
Als de diagnose u dat vertelt en uw Peugeot uit 2005 komt, is de kans groot dat de elektrische pomp defect is. Deze Peugeot heeft een elektrische pomp die brandstof naar de mechanische pomp van Camon Rail stuurt. Als deze in orde is, genereert deze een goede doorstroming en goede druk. Het probleem zit in een klep in de mechanische pomp. Dit is een liftklep die de druk in het systeem moet verhogen en boven de 2500 toeren per minuut moet komen. Ik vertel u dit omdat er een Boxer uit 2005 bij mijn werkplaats arriveerde met hetzelfde probleem. Nadat Peugeot veel dingen had veranderd, had de eigenaar geen geld meer en wilde hij niet meer uitgeven, omdat het erg duur was. In mijn geval was de liftklep het probleem. Controleer voor de zekerheid toch de elektrische pomp. Verwijder de slang die naar de mechanische pomp gaat en leg uw vinger erop. Als u druk voelt, is het goed. Als u een manometer hebt, is het beter. Deze elektrische pomp wordt gebruikt om de olie naar de mechanische pomp te sturen, niets meer dan dat. De liftklep is verantwoordelijk voor het leveren van de druk en de doorstroming voor het hoogste toerental. Als u vragen heeft, stel ze gerust. OH, DOE DE POMP NIET DEMONTEREN. HET IS MOEILIJK OM IN WERKING TE STELLEN EN IS EXTREEM NAUWKEURIG. EN MOET WORDEN GEKALIBREERD VOORDAT U HET INSTALLEERT. Groeten en pas goed op uzelf. Laat ons de resultaten weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 4 weken geleden #8750 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Gebrek aan vermogen in 2.2 HDi boxer
Bedankt, het is nu opgelost. Ik heb de pompdruk gecontroleerd met een manometer; die zou 2,5 bar moeten zijn.
Ik heb de overdruk in de injector gecontroleerd, en één had veel overdruk, die intern lekte. Dat was het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 4 weken geleden #8751 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt dat je het ons laat weten. Het probleem zat in de retour. Nu je het zegt, dat was ook een van de problemen met de Boxer die ik heb gerepareerd. Ik wist het niet meer. Bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen en voor je reactie.