Zoek MDM

Bulletin

Mazda 6. Prijs achterbumper!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8523 door handmatig-mechanisch
Mazda 6. Prijs achterbumper!! Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo:
Ik zoek iemand die me kan helpen met een probleem dat ik vandaag had.
Tijdens het parkeren raakte ik een auto. Het was een donkerzilveren Mazda 6, zogenaamd met metallic lak.
Ik raakte zijn auto aan de achterbumper aan de rechterkant van de hoek.
Ik was erg nerveus, want ik had nog nooit eerder een aanrijding met een auto gehad. De man liet me een rapport tekenen; ik wist niet hoe ik moest reageren. Het punt is, toen ik thuiskwam, keek ik naar mijn auto en realiseerde me dat er geen krassen op zaten. Er zat alleen wat cement op de auto. Toen ik er met een doek op sloeg, liet het los.
Ik ging terug naar de man en smeekte hem om geen rapport bij de verzekering in te dienen, dat ik de reparatie zou betalen. Hij zei dat het beter was om een rapport in te dienen, omdat de reparatie meer dan € 200 zou kosten.
Ik heb nog nooit carrosseriewerk of spuitwerk aan mijn auto gedaan, dus ik heb geen idee van prijzen, maar het lijkt me dat het voor alleen een kras, zonder deuk of zoiets, nogal duur is. Ik weet niet wat jullie er allemaal van denken. Hij zegt dat hij de hele bumper moet spuiten!
Mijn vraag is ook: betekent dat soort cement dat ik op mijn auto had, dat hij daar al een ongeluk heeft gehad en het heeft laten repareren?
Ik snap niet waarom er met de mijne niets is gebeurd, maar met die van hem wel.
Hoeveel zou de reparatie kosten als de hele bumper niet gespoten hoefde te worden?
Wat zouden de kosten zijn om de hele bumper te spuiten?

Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8526 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda 6. Prijs achterbumper!!
Hoi, ik weet niet hoe het is waar jij vandaan komt, maar hier in Chili dekt de verzekering alleen ongelukken boven een vast bedrag, geen kleine dingen. Misschien laat die kerel je de hele bumper betalen, zodat de verzekering uitbetaalt. De cementlaag is de lak van de originele Mazda-lak, het is een bescherming tegen de zon. Mazda gebruikt metallic lak in bijna al zijn modellen. Bij dit soort problemen wordt het hele onderdeel overgespoten, zodat het één kleur blijft en de plek niet opvalt. Er is niets met jouw auto gebeurd, want Mazda-bumpers zijn gemaakt van koolstofvezel en die van jou zijn van een harder materiaal. Het is alsof je glas krast met een diamant. Over het algemeen wordt de hele stof overgespoten, dat wil zeggen het onderdeel, niet alleen de kras. Niemand doet dat, laat staan bij een Mazda. De waarde van het spuiten van zo'n bumper hier in Chili is ongeveer 45.000 Chileense pesos; reken dat bedrag om en je krijgt een idee. Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoeveel de waarde in jouw land is. Als ik je ergens anders mee kan helpen, vraag het gerust. Groeten en knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8527 door handmatig-mechanisch
Bedankt!!
Ik ben Spaans, min of meer Galicisch!!
Ik zal even kijken hoeveel het kost en het omrekenen naar euro's. In ieder geval denk ik dat de prijzen anders zullen zijn.
Hoe lang duurt het dan om het te repareren? Zo krijg ik ongeveer een idee.
Ik denk dat als het meer dan € 200 is, het beter is om het bij de verzekering te melden, ook al kan het volgend jaar hoger uitvallen.

Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8529 door handmatig-mechanisch
Het kost je nooit zoveel als wat je gaat betalen. Hier in Chili duurt het twee dagen, hooguit drie als het erg koud is, plus de tijd die nodig is om de lak voor te bereiden. Als je vragen hebt over je auto of zoiets, vraag het dan gewoon, Galicisch, hahaha.