Hallo:
Ik zoek iemand die me kan helpen met een probleem dat ik vandaag had.
Tijdens het parkeren raakte ik een auto. Het was een donkerzilveren Mazda 6, zogenaamd met metallic lak.
Ik raakte zijn auto aan de achterbumper aan de rechterkant van de hoek.
Ik was erg nerveus, want ik had nog nooit eerder een aanrijding met een auto gehad. De man liet me een rapport tekenen; ik wist niet hoe ik moest reageren. Het punt is, toen ik thuiskwam, keek ik naar mijn auto en realiseerde me dat er geen krassen op zaten. Er zat alleen wat cement op de auto. Toen ik er met een doek op sloeg, liet het los.
Ik ging terug naar de man en smeekte hem om geen rapport bij de verzekering in te dienen, dat ik de reparatie zou betalen. Hij zei dat het beter was om een rapport in te dienen, omdat de reparatie meer dan € 200 zou kosten.
Ik heb nog nooit carrosseriewerk of spuitwerk aan mijn auto gedaan, dus ik heb geen idee van prijzen, maar het lijkt me dat het voor alleen een kras, zonder deuk of zoiets, nogal duur is. Ik weet niet wat jullie er allemaal van denken. Hij zegt dat hij de hele bumper moet spuiten!
Mijn vraag is ook: betekent dat soort cement dat ik op mijn auto had, dat hij daar al een ongeluk heeft gehad en het heeft laten repareren?
Ik snap niet waarom er met de mijne niets is gebeurd, maar met die van hem wel.
Hoeveel zou de reparatie kosten als de hele bumper niet gespoten hoefde te worden?
Wat zouden de kosten zijn om de hele bumper te spuiten?
Heel erg bedankt.