Zoek MDM

Bulletin

MERCEDES SPRINTER 316 CDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8512 door handmatig-mechanisch
MERCEDES SPRINTER 316 CDI Gepubliceerd door manual-mecanica
IK HEB EEN SPRINTER 316 CDI DIE START WANNEER HIJ DAT WIL. IK BEWEEG DE STARTMOTOR NIET EENS EN NA EEN TIJDJE KLINKT HET ALSOF ER IETS LOS IS GEWEEST, EN DAN START HIJ.
IK BEN NAAR MERCEDES (ITARSA) GEGAAN EN NADAT IK VEEL DINGEN HEB VERANDERD, WANT IK BEN ER AL VEEL KEREN GEWEEST, EEN RELAIS, DE BEDRADING, DE ACCU... ENZ., EN NADAT IK DE BUS VEEL KEREN IN DIE VERDOMDE COMPUTER HEB GEPLAATST, HEB IK NOG STEEDS HETZELFDE PROBLEEM.
VOORHEEN SCHULDEN ZE DE ANTIDIEFSTALBEVEILIGING, MAAR NU HEBBEN ZE DIE NIET MEER.
KORTOM, IK WORD AL JAREN DUIZEND VAN DE MERCEDES EN HET PROBLEEM IS NOG NIET OPGELOST.
Kunt u mij een idee geven wat het zou kunnen zijn, of een betrouwbare garage in Madrid die niet zomaar onderdelen vervangt, om te kijken of... en het probleem in één keer kan oplossen?
Hij start meestal wel, maar als hij warm is, kan ik stoppen om diesel te tanken en bij het tankstation blijven staan tot ik wil dat hij start.
Trouwens, als ik hem een beetje aanduw, start hij meteen.

Bedankt :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8518 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:MERCEDES SPRINTER 316 CDI
Hallo,

ik begrijp dat het alleen uitvalt als de motor warm is, toch? Dan ligt het waarschijnlijk aan de startmotor of de onderdelen ervan. Als de motor niet start, probeer dan de startmotor direct te omzeilen, met de schakelaar open en stationair draaiend. Als dit ervoor zorgt dat de startmotor wel start, dan is er een probleem met de bedrading, aansluitingen, het relais of de schakelaar. Als de startmotor dan nog steeds niet werkt, dan is er een interne storing. Je moet onder andere het anker (rotor) en de veldwikkelingen controleren op kortsluiting of onderbreking (hoge weerstand). Je moet dit doen als de startmotor heet is. Je kunt dit zelf doen door de onderdelen in een oven te verwarmen tot minstens 80 graden Celsius en ze vervolgens te testen met een multimeter. Ik hoop dat deze informatie nuttig is. Met vriendelijke groet, Jürgen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.