Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 XN jaar 98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8478 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 XN jaar 98 Gepubliceerd door manual-mecanica
Deze auto is een benzineauto en rookt als een locomotief, zwarte rook. Vervang de bougies, controleer de sensoren en de pomp. Ik heb dringend het werkplaatshandboek nodig en hoe ik de foutcode moet uitlezen:( :droog:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8481 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Peugeot 306 XN jaar 98
Vriend, ik zal je een beetje vertellen. In het gedeelte over mechanische problemen kunnen we je helpen. In het gedeelte 'Handleiding aanvragen' kun je je handleiding opvragen. Ik zal je vertellen dat zwarte rook in voertuigen een onvolledig mengsel van lucht of brandstof is. Het beste wat je kunt doen, is een complete onderhoudsbeurt uitvoeren om te kijken of dit verbetert. Dat wil zeggen, vervang de bougies, het luchtfilter, het brandstoffilter en de bougiekabels. Controleer of dit verbetert. Als je kunt, maak dan de injectoren schoon, nog beter. De beste manier is met ultrasoon geluid. Dit zou de zwarte rook moeten laten verdwijnen. De katalysator is belangrijk, maar het is de laatste optie. Als je geen controlelampjes of foutcodes hebt, moet ik je probleem oplossen. Als je foutcodes hebt of de controle aan staat, is het het beste om hem aan te sluiten op een scanner om gissen te voorkomen. Als je niet de mogelijkheid hebt om dit te doen, raad ik aan om de flowmeter en de tps te controleren om dit te doen, dat is wat de zwarte rook veroorzaakt. Als u nog andere vragen heeft, aarzel dan niet om ze te stellen in de sectie 'mechanische problemen', zodat meer medewerkers u kunnen helpen. Misschien is er wel iemand met hetzelfde probleem en dezelfde oplossing als u, of het helpt u op een andere manier. Groeten en zorg goed voor uzelf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8482 door handmatig-mechanisch
Ik heb de bougies vervangen, de MAP-sensor en de Landa-sonde gecontroleerd. Ik heb vragen over de TPS. Toen ik de sensor loskoppelde en de spanning op de bougie mat, kreeg ik 5 volt op pin A, 5 volt op pin B en nul op pin C. De vraag is: waarom heb ik twee plussen terwijl de sensor losgekoppeld is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8486 door handmatig-mechanisch
daar zit het probleem, de sensor is helemaal opgeladen en stuurt te veel brandstof, als je het meet met het contact open in de ene pin zou je 5 volt moeten hebben, in een andere een vaste aarde en de derde zou de spanning moeten variëren bij het bewegen van het gaspedaal ze bereiken nooit 5, maar tot 4,8 of daaromtrent varieert het bereik, je kunt de tps direct meten om de sensor zelf uit te sluiten, je kunt de bedrading apart controleren, de tps heeft een interne weerstand tussen de 5 volt pin en de vaste aarde pin, ik weet het specifieke bereik van jouw tps niet, maar als er geen spanningsvariatie is tussen de output pin en de vaste aarde is hij beschadigd als je niet weet hoe je het moet meten vraag het me.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18285 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 XN jaar 98
Hallo vrienden, ik heb me aangemeld voor het forum en ik heb jullie hulp nodig... kijk, ik heb een Peugeot 306 ST uit 1995 en een tijdje geleden begon hij te accelereren en te vertragen tot het punt dat het toerental zo laag was dat hij afsloeg. Ik heb sensoren vervangen, waaronder de MAP-sensor (inlaatspruitstuk), TPS-sensor en BOUGIES, en wat denken jullie? Het blijft zo... volgens de scanner zat de schade in de TPS, maar ik heb die al vervangen en het is nog steeds hetzelfde. Help me alsjeblieft met aanwijzingen om dit probleem op te lossen, alvast bedankt! :onzeker: