Zoek MDM

Bulletin

Probleem met toegang tot het luchtfilter van de Ford Fusion-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8452 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Ik wil graag van mijn eerste bericht gebruikmaken om mezelf even voor te stellen en gedag te zeggen.
Mijn "kleine probleempje" is het volgende: het is tijd om het luchtfilter van mijn
Ford Fusion Trend te vervangen... het probleem is dat ik, na het verwijderen van alle schroeven, de kap er niet af krijg. Ik wilde geen kracht zetten met de schroevendraaier, uit angst om hem te breken. Is er een trucje?
Alvast bedankt. Nogmaals vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8460 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met toegang tot luchtfilter van Ford Fusion-motor
De waarheid is dat je, voor zover ik me kan herinneren, gewoon de schroeven losdraait en omhoog trekt. Controleer ook of er iets is dat hem vasthoudt, maar die zijn hard en de slang geeft meer weerstand. Trek hem er stevig maar voorzichtig uit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8495 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met toegang tot luchtfilter van Ford Fusion-motor
misschien komt het er niet helemaal uit, maar komt er maar één kant omhoog, trek er hard maar voorzichtig aan,
veel succes B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8562 door handmatig-mechanisch
Hoi, je hoeft alleen de twee voorste schroeven van de behuizing los te draaien, dan komt hij alleen aan de voorkant omhoog. Je zult hem aan de achterkant moeten trekken om hem eruit te krijgen. Als hij stijf aanvoelt, zijn het de achterste studs die vastgelijmd zijn. Steek dan iets als een hefboom in de behuizing, van voor naar achter tot hij bijna de stud raakt en gebruik die als hefboom. Soms breken de steunen van de behuizing als je hard aan de achterkant trekt en dan komt hij los.
Groeten.