Zoek MDM

Bulletin

Ford F-150

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8446 door handmatig-mechanisch
Ford F-150 Gepubliceerd door manual-mecanica
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?........................
Ik heb een Ford F-150 half cab pick-uptruck uit 1999. De details staan op het dashboard, dat:
1.- niet de snelheid aangeeft waarmee het voertuig rijdt,
2.- niet het toerental van de motor aangeeft,
3.- niet het aantal kilometers aangeeft dat het voertuig al heeft gereden,
4.- en sommige sensoren zijn ingeschakeld

. Kan iemand mij vertellen wat ik in deze gevallen kan doen?

Het is vermeldenswaard dat het voertuig uit de Verenigde Staten komt en momenteel in Mexico rondrijdt.
Bedankt voor uw aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8459 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford F-150
Kijk of het probleem zich in 1999 voordoet, het zou in één onderdeel kunnen zitten, het is geen dashboardprobleem. Controleer de kabel die van de versnellingsbak af loopt. Deze toont de kilometerteller en de mijlen. Een elektronische sensor geeft het toerental aan. Controleer of deze niet los zit, en als hij schoon is, is dat het eerste wat u moet doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8465 door handmatig-mechanisch
Beste Karma: 11
Ik waardeer het dat je de tijd hebt genomen om mijn bericht te lezen, maar ik heb een paar vragen :( :

1.- Ik begrijp niet wat je bedoelt met "controleer de kabel die van de versnellingsbak afgaat"?
2.- Als je het over de "elektronische sensor" hebt, moet ik die dan controleren door het dashboard te verwijderen?
3.- Of weet je niet waar ik een handleiding kan downloaden die betrekking heeft op het dashboard van dit specifieke model? Ik heb er zelf een gevonden voor een Ford Ranger, en ik neem aan dat er ook een voor deze pick-up moet zijn.

En sorry voor de vragen, maar ik weet niet veel over elektrische dingen in auto's,
bedankt. SINDS. gera21:(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8467 door handmatig-mechanisch
aver gera21, laten we het stap voor stap doen. Aan de achterkant van je dashboard zou een kabel moeten zitten die bij de versnellingsbak begint. Als dat niet zo is, heeft je versnellingsbak een elektronische indicator. Deze indicator is eenvoudig te verwijderen. Het is een grote moer met bedrading erachter en de vorm naar de binnenkant van de doos toe is een korte staaf met een tandwiel. In moderne auto's regelt dit onderdeel alles wat te maken heeft met de kilometerteller, de toerenteller en de snelheidsmeter. Is jouw kilometerteller, niet de snelheidsmeter, digitaal of mechanisch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8479 door handmatig-mechanisch
Hallo maat, kijk eens, als onze vrienden het over de piola hebben, is dat een stalen kabel of draad met een kwadrant aan de uiteinden, waarvan er één zich aan de uitgang van de versnellingsbak bevindt en het andere uiteinde via de achterkant van het instrumentenpaneel naar binnen komt.

Suggestie: als de motor en de aandrijving van je truck niet uitvallen, maar de enige ergernis de lampjes zijn die branden en het gebrek aan toerental en snelheid, controleer dan de connector aan de achterkant van het dashboard, aangezien het probleem eerder wijst op een verbindingsfout of signaalonderbreking daar. Volgens mij heeft je truck geen kabel voor de snelheidsmeter, maar een sensor in de behuizing en is deze verbonden met een elektrische kabel, maar het principe is nog steeds hetzelfde.