Zoek MDM

Bulletin

2008 CHEROKEE LIBERTY KK GELUIDSPROBLEEM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden - 16 jaar en 4 maanden geleden #8404 door handmatig-mechanisch
CHEROKEE LIBERTY KK 2008 GELUIDSPROBLEEM Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Het probleem is dit: ik heb met mijn Cherokee uit 2008 een rit van Caracas naar Bogotá gemaakt (we hadden behoorlijk wat gewicht bij ons en reden met hoge snelheid over talloze kuilen en hobbels), en nu maak ik een ratelend geluid, wat volgens mij te maken heeft met de ophanging. Toen ik het controleerde, zag ik wat slijtage aan het metalen onderdeel dat de voorwielen bij elkaar houdt. Toen ik het stuur volledig overstak, stelde ik me voor dat ik tegen een ander onderdeel aanliep. Het is precies versleten waar de L voor links en de R voor rechts op elk wiel staan.

Het probleem is dat ik niet weet of het de bussen, het plateau, het rubber van de stabilisatorstang, de schokdempers of iets anders is dat al versleten is, waardoor deze onderdelen botsen wanneer dat niet de bedoeling is.

Ik voeg foto's bij van een van de wielen (beide zijn hetzelfde) om te kijken of je me kunt helpen. Ik weet dat een garage me zal sturen om elk onderdeel te vervangen totdat ze het defect vinden, en met de prijs van de reserveonderdelen kan ik me geen onnodige kosten veroorloven.

Ik ben er ook verbaasd over dat het zo snel beschadigd raakte.

Alvast hartelijk dank.
Laatst bewerkt: 16 jaar 4 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8422 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 2008 CHEROKEE LIBERTY KK GELUIDSPROBLEEM
Hoi vriend, kijk eens naar de foto. Hij is prima, maar ik weet niet vanuit welke hoek je hem hebt genomen. Het beste wat je kunt doen is kijken of er een ander versleten onderdeel is. Dat is het onderdeel dat contact maakt met het vaste onderdeel dat je laat zien. Het is slijtage door verplaatsing, maar het is moeilijk te zeggen waar. Als ik het voertuig niet kan zien, probeer dan goed te kijken en laat me weten dat er niet veel dingen zijn die dat gebied kunnen raken. Probeer het met gedraaide wielen. Als het aan beide kanten is, denk ik dat er verplaatsing is, of dat er een bout is doorgesneden, of zelfs dat er een steun is doorgesneden. Als je meer foto's wilt maken en sturen, is het in ieder geval heel makkelijk om te achterhalen wat de schade veroorzaakt als je het voertuig hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8423 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 2008 CHEROKEE LIBERTY KK GELUIDSPROBLEEM
Ze vertelden me dat deze slijtage normaal was, omdat het lijkt op een hobbel waar het stuur tegenaan stoot als je een bocht maakt. Nu is het hetzelfde, omdat het geluid aanhoudt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8425 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat wat ze je verteld hebben waar is. Het is belachelijk dat de arm van de massa de limiet is. Ik denk niet dat er een ander probleem is. Hoe dan ook, er zou iets bedacht moeten worden om het lawaai te vermijden, maar ik denk dat er een groter probleem is, een verplaatsing die niet zou moeten bestaan. Wat er nu gebeurt, zou niet zo ver moeten gaan, het zou eerder moeten stoppen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8430 door handmatig-mechanisch
Hallo partner, wat ze je vertelden over de slijtage die je op de foto laat zien klopt en is volkomen normaal. Het gaat hier namelijk om de bovenkant van het stuur. Op deze foto is de rechterkant te zien, gezien vanaf de bestuurdersstoel. Er zijn verschillende factoren die dit geluid kunnen veroorzaken. Controleer eerst of de stuurklauwen correct zijn afgesteld en of de remblokken voorzien zijn van anti-geluidsplaten. Bij eerdere modellen was er een campagne om de onderste kogelgewrichten te vervangen, omdat deze geluiden produceerden die leken op het kloppen dat je beschrijft. Iets anders dat vaak gebeurt, is dat de spanner van het voorste "differentieel" het rubber breekt en dat klinkt vreselijk. Je kunt dit allemaal zelf testen met een hefboom. Beweeg een wiel over het chassisdeel tot het vrij is. Maak vervolgens met je handen enkele herhaalde bewegingen van boven naar beneden, naar rechts en naar links. Als je een klap tegen de zijkanten voelt, kunnen de stuurklemmen de oorzaak zijn. En van boven naar beneden zijn het de kogelgewrichten. Dit komt veel voor bij dit soort voertuigen. Doe het met beide wielen en laat me weten of je nog meer nodig hebt. Vergeet niet te controleren of de schokdempers en het rubber van de schaar in goede staat zijn.

Met vriendelijke groet.