Zoek MDM

Bulletin

Nissan LD20 motorhulp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8384 door handmatig-mechanisch
Nissan LD20 motorhulp Geplaatst door manual-mecanica
Ik zou uw hulp op prijs stellen bij een probleem met een Nissan LD20 dieselmotor. Het probleem is als volgt: de motor is gedemonteerd en opnieuw opgebouwd vanwege oververhitting. Bij het opnieuw monteren bleek dat de nokkenas en krukastandwielen geen sporen vertoonden, wat de montage voor ons bemoeilijkte. Kortom, de motor start goed en klinkt goed, maar presteert niet optimaal, wat betekent dat hij niet het vermogen heeft dat hij zou moeten hebben. En ik ontdekte dat het luchtfilter vol zit met roet uit de uitlaat. De vraag is als volgt: heeft iemand het distributieschema van die motor? Nou, ik zou de configuratie graag willen bevestigen, maar ik kan het hier niet vinden omdat deze motor een distributieketting en een nokkenas in de cilinderkop heeft. Het zou een LD20-model moeten zijn, bouwjaar 1987. Hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8390 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan LD20 motorhulp
Vriend:
Kunt u aangeven of deze motor in een Nissan Bluebird (U11) of een ander model zit? Deze heeft enkele aanpassingen, afhankelijk van het model waarin hij is gemonteerd, inclusief het timingpunt.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8392 door handmatig-mechanisch
Vriend: Nissan LD20-motoren uit 1987 hadden een distributieriem, geen ketting. Ik heb de handleidingen, maar ik kan er geen vinden met een ketting. De LD28 had wel een ketting.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8398 door handmatig-mechanisch
Ik kan niet zeggen met welk voertuig hij naar Argentinië is gekomen. Ze kwamen als schrootmotoren uit Japan. Ze werden hier verkocht om in andere auto's te worden geplaatst. Op de inreisdocumenten voor het land staat het vermeld als een Nissan LD20, model 1987, en op een aantal reserveonderdelen die ik ook heb gekregen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8420 door handmatig-mechanisch
Is het diesel of benzine? Welke motorinhoud heeft hij en welk Nissan-model is het oorspronkelijk? Deze informatie helpt ons te vinden wat u zoekt.