Zoek MDM

Bulletin

Mazda B2600 met hoog stationair toerental

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8330 door handmatig-mechanisch
Mazda B2600 hoog stationair toerental. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden, ik heb een probleem met een Mazda B2600 benzinetruck. Bij het starten blijft het stationair toerental op 1000 tpm. Als ik de IAC-klep loskoppel, zakt het toerental naar ongeveer 600 tpm.
Ik heb de koelvloeistofsensor en de ventilatorkoppeling gecontroleerd, maar ik heb het probleem nog steeds niet gevonden. Kan iemand me helpen de oorzaak van dit probleem te achterhalen? Alvast bedankt voor jullie hulp.B) B) B) B) B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8435 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mazda B2600 hoog stationair toerental
Hallo, controleer de vacuümleidingen. Als een van de leidingen losraakt of een luchtlek heeft, slaat de motor op hol. Maak ook de stationairregelklep (IAC-klep) schoon en controleer het luchtfilter.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8439 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mazda B2600 hoog stationair toerental
Wat je zegt is niet zo ongebruikelijk; het toerental ligt normaal gesproken tussen de 750 of 800 en 950 of 1000 toeren per minuut. Je zou een probleem met de valse luchtinlaat kunnen hebben, maar ik betwijfel het. De stationairregelklep (IAC-klep) kan vastzitten of vervuild zijn; controleer het gasklephuis. Maar het is niets ernstigs. Terzijde: de IAC-klep wordt aangestuurd door de computer en gebruikt signalen van de snelheidssensor en de temperatuursensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8440 door handmatig-mechanisch
Je moet ook de ECT controleren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8443 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het bekijken en laat jullie weten hoe het gaat B) B)