Zoek MDM

Bulletin

Mazda B2600 hoog stationair toerental

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8330 door handmatig-mechanisch
Mazda B2600 hoog stationair
Hallo forumcollega's, ik heb een probleem met een Mazda B2600 benzine pick-uptruck. Ik start hem en het stationair toerental blijft 1000 tpm. Ik koppel de IAC-klep los en het toerental daalt tot ongeveer 600 tpm.
Ik heb de ECT en de ventilatorkoppeling gecontroleerd, maar ik kan het probleem nog steeds niet vinden. Kan iemand me helpen de oorzaak van dit probleem te achterhalen? Ik stel uw hulp bij voorbaat op prijs.B) B) B) B) B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8435 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda B2600 hoog stationair toerental
Hallo, controleer de vacuümslangen als er een losraakt of als er lucht lekt en de motor over de kop slaat. Maak ook de IAC schoon en controleer het luchtfilter.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8439 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda B2600 hoog stationair toerental
Het is niet zo vreemd wat je zegt. Over het algemeen worden de toerentallen geregeld tussen de 750 of 800 en 950 of 1000 toeren. Je kunt last hebben van een verkeerde luchtinlaat, maar dat denk ik niet. Het kan ook zijn dat de IAC vastzit of vuil is. Controleer het gasklephuis, maar dat is niets ernstigs. De IAC-gegevens worden namelijk aangestuurd door de computer. Deze gebruikt signalen van de snelheidssensor en de temperatuursensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8440 door handmatig-mechanisch
Controleer ook de ECT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8443 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoorden, ik zal het controleren en je vertellen hoe het ging, B) B)