Zoek MDM

Bulletin

Seat Ibiza 2001 TDI flowmeter probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8274 door handmatig-mechanisch
Seat Ibiza 2001 TDI flowmeter probleem Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen.

Ik ben nieuw in de autotechniek en ik had een klein probleem met mijn Ibiza 100 TDI.
Het bleek dat de auto vermogen verloor. Ik trapte op het gas en gaf geen gas, het ging heel moeilijk, dus bracht ik hem naar de garage. Ze hadden de computer gehackt en die gaf een defecte luchtmassameter aan. 250 euro + arbeidskosten. Ik vertelde de garagehouder dat ik blut was.
Ik zocht het online op en zag dat het makkelijk te vervangen was, dus ik bewaarde de kapotte terwijl ik het onderdeel kocht. Maar laatst, terwijl ik aan het rijden was, hield hij er plotseling mee op en sindsdien kan ik hem niet meer starten.

Het zou gewoon de luchtmassameter kunnen zijn, of iets anders.

Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8292 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Ibiza 2001 TDI flowmeter probleem
Hallo, die flowmeters gaan vaak kapot. Ze behoren tot de meest gewilde onderdelen op autosloperijen, wat ik afraad, aangezien die van een andere auto mogelijk in dezelfde staat zijn als die van jou.
De installatie is heel eenvoudig; er zijn slechts twee kabelbinders nodig, maar je kunt de foutcodes niet wissen, dus je bent weer terug bij af.
Het feit dat hij stopt, verbijstert me, tenzij hij losgekoppeld is. Normaal gesproken detecteert hij bij een storing een aantal standaardwaarden en werkt hij niet goed, maar hij werkt wel.