Zoek MDM

Bulletin

Brandstofpomp Fiat Seicento.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8267 door handmatig-mechanisch
Brandstofpomp voor de Fiat Seicento. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo allemaal. Laatst was mijn Fiat zonder benzine komen te zitten en na het tanken start hij niet meer. Ik heb de tank volgetankt, handmatig benzine afgetapt via de brandstofleiding naar de injectoren en zelfs geprobeerd hem te starten door benzine door de luchtfilterinlaat te gieten. Hij loopt wel even, maar dan is de benzine weer op... Kan iemand me vertellen hoe ik het brandstofsysteem moet ontluchten? Is de brandstofpomp elektrisch of mechanisch? Zit die in de brandstoftank?

Alvast bedankt.
Xavi

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8272 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp Re:Fiat Seicento brandstofpomp.
Als de brandstofpomp zich in de brandstoftank bevindt en je benzine op is, is de kans groot dat de pomp zelf is doorgebrand.
Bij sommige auto's is de pomp bereikbaar door de achterbank en een plastic of rubberen afdekking te verwijderen. Je kunt hem er dan uithalen, maar om er zeker van te zijn, kun je het beste een brandstofdrukmeter gebruiken om te controleren of er druk op staat. De aanbevolen druk is 40 tot 55 psi.
Controleer de druk, en ik hoop dat dit helpt. Oh, maar als de auto niet start, probeer dan een paar keer op de tank te tikken om de pomp los te maken. Dat zou de motor kunnen starten, en dan weet je zeker dat het de pomp is die kapot is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8293 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp Re:Fiat Seicento brandstofpomp.
Hallo, zoals pasasol terecht opmerkte, zit de brandstofpomp in de tank. Een andere manier om te controleren of de pomp werkt, is door de achterbank omhoog te tillen en de beschermende plastic kap te verwijderen. Plaats uw hand op de pomp en laat iemand het contact aanzetten. De pomp zou moeten bewegen om druk naar het brandstofsysteem te sturen. Als u niets voelt, is de pomp inderdaad defect geraakt door brandstofgebrek.
Ik had een soortgelijk probleem met mijn GSI; een kogel in de pomphuis was vastgelopen door brandstofgebrek. Ik heb de tank helemaal volgetankt en toen lukte het me om de motor te starten.
Ik hoop dat dit helpt.:cheer: