Zoek MDM

Bulletin

Brandstofpomp Fiat Seicento.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8267 door handmatig-mechanisch
Brandstofpomp Fiat Seicento. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo allemaal. Laatst raakte mijn Fiat zonder benzine, en na het tanken kon ik hem niet starten. Ik heb de tank gevuld, handmatig de vloeistof uit de brandstofleiding naar de injectoren gezogen, hem gestart door benzine door de luchtfilterinlaat te gieten, en hij loopt tot hij leeg is... Kun je me vertellen hoe ik het circuit moet vullen? Is de brandstofpomp elektrisch of mechanisch? Zit hij in de brandstoftank?

Heel erg bedankt.
Xavi

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8272 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:Fiat Seicento brandstofpomp.
Als de brandstofpomp in de benzinetank zit en je zonder benzine komt te zitten, is de kans groot dat het pomponderdeel is doorgebrand.
Er zijn auto's met een pomp die je kunt verwijderen door de achterbank en een plastic of rubberen afdekking te verwijderen. Maar neem eerst voor de zekerheid een manometer en controleer of er druk op staat. De aangegeven druk is 40 tot 55 psi.
Controleer dit. Ik hoop dat dit helpt. Maar als de auto niet start, tik dan een paar keer op de tank om de pomp los te maken. Hij start mogelijk wel en je kunt er zeker van zijn dat het je pomp is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8293 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:Fiat Seicento brandstofpomp.
Hallo, zoals Pasasol al aangeeft, bevindt de brandstofpomp zich in de brandstoftank. Een andere manier om te controleren of de pomp werkt, is door de achterbank omhoog te zetten en de plastic beschermfolie te verwijderen. Leg je hand op de pomp en laat iemand het contact aanzetten. Op dat moment zou de pomp moeten bewegen om druk naar het brandstofsysteem te sturen. Als je niets voelt, betekent dit dat de pomp inderdaad defect is door een gebrek aan brandstof.
Ik had een soortgelijk probleem met mijn GSI. Door een gebrek aan brandstof bleef er een kogel in de pompbak hangen. Ik heb de tank helemaal gevuld en het is me gelukt om de auto te starten.
Ik hoop dat dit helpt:cheer: