Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 307 Gloeibougietimer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8230 door handmatig-mechanisch
Peugeot 307 Gloeibougie Timer Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een 307 HDi en ik krijg geen stroom naar de gloeibougies. Ik heb de gloeibougie-regeleenheid vervangen, maar er gebeurt niets. Ik heb begrepen dat deze wordt aangestuurd door de ECU en een signaal ontvangt van de temperatuursensor. Weet iemand of dit het geval is, aangezien hij bij welke watertemperatuur werkt? Hij krijgt NOOIT stroom. Het duurt even voordat hij start, daarom geef ik de voorkeur aan bougies, omdat het direct aansturen ervan met een draad de prestaties aanzienlijk verbetert. Knuffels, Julio.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8252 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Peugeot 307 Timer Gloeibougies Opwarmen
Kijk, als je met een Peugeot werkt, zul je veel problemen tegenkomen. Ik raad aan om een aparte aansluiting te maken om de bougies te verwarmen. Dit is de beste oplossing en op de lange termijn goedkoper dan de Peugeot repareren. En ja, over het algemeen regelt de regeleenheid dit systeem niet, maar in Reno wel, met een zogenaamde BSI. Als monteur met jarenlange ervaring raad ik echter aan om een parallelle installatie te maken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8288 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Peugeot 307 Timer Gloeibougies Opwarmen
Ik weet niet veel over Peugeot, maar bij diesels kan de regeleenheid zelfstandig werken zonder dat de lamp op de thermostaat is aangesloten. Ik heb een Fiat Siena en ik had dat probleem. Ik heb de blauwe lamp van de thermostaat losgekoppeld en de regeleenheid werkt zelfstandig, maar het enige wat de regeleenheid doet, is een timer hebben en het duurt langer dan je bedieningspaneel om het voorgloeilampje uit te schakelen. Wees voorzichtig dat je geen stroom rechtstreeks naar de bougies stuurt, want je kunt ze beschadigen.