Zoek MDM

Bulletin

Probleem Ford Mondeo 2001 2.0L 4 cilinders

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8264 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Probleem Ford Mondeo 2001 2.0L 4 cilinders
Oké, ik ga de pomp controleren als die kapot is en ik zal je de uitslag vertellen. Ik wil je nog even laten weten dat ik de pomp al heb getest toen die wel kapot was en toen gaf hij 55 PSI druk, wat ik goed vind. Maar ik moet de test nog steeds uitvoeren als hij kapot is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8271 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Probleem Ford Mondeo 2001 2.0L 4 cilinders
Ja, inderdaad, als de pomp niet uitvalt, zal de druk niet dalen. Controleer dit echter wel als de pomp uitvalt. U zult zien dat de druk kan dalen tot 10 psi als het aan uw pomp ligt. Controleer op dezelfde manier de stroomsterkte met een manometer op de aansluiting waar de pomp op is aangesloten. Controleer ook of de stroomsterkte daalt als de pomp uitvalt, maar hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de benzinedruk. Ik heb dit probleem gehad met een Monde uit 2001 en met een Focus van hetzelfde model. Ik hoop dat het voor u werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8277 door handmatig-mechanisch
Wat is er, Pasasol? Ik kan je vertellen dat ik de pomp al heb gecontroleerd toen de auto het begaf, maar de druk daalt niet en blijft op 55 PSI, dus ik sluit de pomp uit als het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13837 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Ford Mondeo 2.0L 4 cilinders uit 2001
Mocht iemand anders dit probleem hebben: het probleem zat in de pulsdemper (of brandstofdrukregelaar). Deze heeft een gebroken membraan en liet de benzine rechtstreeks naar het inlaatspruitstuk stromen. Hierdoor stikte de auto en startte hij pas na twee of drie keer starten, omdat de benzine die in het inlaatspruitstuk zat werd verbruikt. De test is eenvoudig: open de schakelaar om de brandstofpomp aan te zetten, ontkoppel de leiding van de impulsdemper die naar het inlaatspruitstuk gaat. Als er een druppel benzine uitkomt, vervang hem dan. Daarna start mijn Mondeo bij de eerste poging.