Zoek MDM

Bulletin

Probleem Ford Mondeo 2001 2.0L 4 cilinders

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8223 door handmatig-mechanisch
Ford Mondeo 2001 2.0L 4 cilinder probleem Geplaatst door manual-mecanica
Als het koud is, geeft het geen problemen, maar nadat ik er 15-20 minuten aan heb gewerkt, krijgt hij problemen om stabiel te blijven op lage snelheid (zonder te versnellen), hij schudt veel, tot het punt dat hij uitschakelt, ik heb de scanner erop gezet en hij gaf me de codes P0351 en P0352, gerelateerd aan de bobine. Ik heb de bedrading van de bobine gecontroleerd en het lijkt in orde te zijn, dit is de bobine www.ecplaza.net/ecmarket/imageview.asp?i.../adashao/5266634.jpg ?.

gegevens van de weerstanden van het bobinepakket:
primair 1: 1,3 Ohm
primair 2: 1,3 Ohm
secundair 1: 10.400 Ohm
secundair 2: 10.540 Ohm

aanvullende opmerkingen:
De storing begon na het rijden op de snelweg.
De auto kan weer starten nadat hij is uitgeschakeld.
Als ik hem een beetje accelereer (meer dan 1200 RPM), loopt de auto prima, zonder trillingen, het probleem doet zich voor bij lage snelheid (zonder te accelereren).
De temperatuur van de antivries op het moment dat de storing optreedt, is 216ºF (102ºC)
De temperatuur van de IAT-sensor is 136ºF (58ºC)
Het motortoerental daalt tot 714 (normaal is het tussen 900-950)
De MAP is 15,9 HG
De bougiekabels zijn 2 of 3 maanden vervangen.
Ik zie ook dat hij antivries verbruikt, nou ja, in dit geval water. Ik heb al een inspectie uitgevoerd om lekken te vinden, maar er lijken geen lekken te zijn

. Als laatste opmerking, ik heb de auto een week voordat ik de weg op ging afgesteld, alles vervangen (bougies, olie, filters), en ik heb ook de injectoren schoongemaakt met een vlotter, en het werkte goed tot voordat ik de weg op ging.

Wat raadt u aan? Welke andere dingen moet ik controleren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8250 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Probleem Ford Mondeo 2001 2.0L 4 cilinders
Ik zou de IAC-klep of stappenmotor controleren. Deze regelt het stationair draaien en als deze defect is, slaat de motor vaak stil vanwege een gebrek aan lucht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8256 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Probleem Ford Mondeo 2001 2.0L 4 cilinders
Wat bedoel je met stappenmotor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8262 door handmatig-mechanisch
Ik heb de IAC-klep en de MAP al schoongemaakt, maar het probleem blijft bestaan. Hoe kan ik de IAC-klep testen? Met behulp van spanning?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8263 door handmatig-mechanisch
Karma, het probleem dat je hebt is de brandstofpomp. Dat gebeurt bij de meeste Mondeo's van dat jaar. Zet er een drukmeter op en als die kapot gaat, is de kans groot dat de druk daalt. Zo ja, dan is het de pomp. Als het de pomp is, koop dan niet het goedkope reserveonderdeel, maar het originele onderdeel. Zo niet, dan de complete pomp. Zorg ervoor dat je alle slangen schoonmaakt en ze met een brander afbrandt. Succes.