Zoek MDM

Bulletin

Toyota Hilux Motor R2.2 Handleiding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8176 door handmatig-mechanisch
Handleiding voor de Toyota Hilux R2.2-motor , uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo vrienden. Ik heb een Toyota die, na een jaar revisie, niet meer start. Ik houd hem draaiende door brandstof in het inlaatspruitstuk te spuiten. Ik heb de injectoren, brandstofpomp, relais, enz. schoongemaakt en getest. Het is een Amerikaans multipoint-injectiesysteem. Alle ideeën zijn welkom. Groeten, Julio

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8191 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Toyota Hilux R2.2 Motorhandleiding
Hallo vriend, wat betreft je probleem, ik raad je aan om de brandstofdruk van de pomp in de brandstoftank te meten. Waarschijnlijk is de druk niet correct. Benzine met een octaangetal van 90 of hoger ondergaat bij langdurige opslag een verandering in de consistentie. Dit verschijnsel heet brandstofgelatinisatie en is zeer schadelijk. Het corrodeert de binnenkant van de pomp, waardoor er te weinig brandstofdruk bij de injectoren komt. Normaal gesproken zou deze auto een druk van 2,5-3,0 kg/cm² moeten hebben. Als de druk lager is dan de aanbevolen waarde, zul je startproblemen hebben, een onregelmatig stationair toerental en een zeer slechte acceleratie. Controleer ook de spanning naar de injectoren (12V) en het signaal van de computer. Je kunt dit doen met een oscilloscoop of een LED-testlampje. Als de computer geen signaal ontvangt, controleer dan de ECU. Dit kan komen door vocht, een gecorrodeerde connector of een beschadigde kabel.
Ik hoop dat dit helpt.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8192 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Toyota Hilux R2.2 Motorhandleiding
Controleer ook de massadraad onder het inlaatspruitstuk, tussen de tweede en derde cilinder. Als deze draad los zit of slecht contact maakt, werken de injectoren niet.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8193 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de informatie allemaal. Ik heb de druk gecontroleerd en die is perfect. Ik ga de massadraad controleren; dat zou het kunnen zijn. Het lijkt alsof de injectoren niet werken, ook al komt de puls er wel doorheen. Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8199 door handmatig-mechanisch
Controleer of de injectoren pulseren. Zo niet, controleer dan de zekeringen en relais in het EFI-systeem. Als je een diagnosescanner hebt, bekijk dan de live data en foutcodes. Je zei dat je de injectoren, relais en pomp hebt getest. Hoe heb je dat gedaan en wat waren de resultaten? Heb je het advies van siacto opgevolgd om het met verse benzine te proberen? Met vriendelijke groet, Jürgen