Zoek MDM

Bulletin

Toyota Hilux Motor R2.2 Handleiding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8176 door handmatig-mechanisch
Toyota Hilux R2.2 Motorhandleiding Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden. Ik heb een Toyota die na een jaar uit de reparatiewerkplaats komt en niet meer start. Ik houd hem draaiende door brandstof in het spruitstuk te spuiten. Ik heb de injectoren, brandstofpomp, relais, enz. schoongemaakt en getest. Het is een Amerikaanse multipoint. Als iemand een idee heeft, graag. Knuffels. JULIO

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8191 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux R2.2 Motorhandleiding
Hallo vriend, wat betreft uw probleem raad ik u aan de brandstofdruk te meten die afkomstig is van de pomp die in de brandstoftank zit. Dit is waarschijnlijk niet de juiste druk. Benzine met een octaangehalte van 90 of hoger ondergaat bij langdurige opslag een verandering in zijn toestand. Dit fenomeen wordt BRANDSTOFGELATINATIE genoemd en is zeer schadelijk. Het corrodeert de binnenkant van de pomp, waardoor de brandstofdruk bij de injectoren laag wordt. Normaal gesproken is de druk die deze auto zou moeten hebben 2,5 - 3,0 kg/cm2. Als deze onder de aanbevolen druk ligt, krijgt u startproblemen en een onstabiel stationair toerental, en bovendien zal de acceleratie zeer slecht zijn. Controleer ook de spanning die de injectoren bereikt (12V) en controleer het signaal van de computer. Dit kunt u doen met een oscilloscoop of een LED-controlelampje. Als de computer geen signaal ontvangt, kan de ECU vet of vocht hebben opgenomen, en kan een connector gesulfateerd of een kabel beschadigd zijn.
Ik hoop dat ik u heb kunnen helpen.
Hartelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8192 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux R2.2 Motorhandleiding
Controleer ook of er een aardingsdraad onder het inlaatspruitstuk zit, tussen de tweede en derde cilinder. Als deze draad los zit of slecht contact maakt, werken de injectoren niet.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8193 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de info, vrienden. Ik heb de druk gecontroleerd en die is perfect. Ik ga de aarddraad controleren. Dat zou het kunnen zijn. Het lijkt erop dat de injectoren niet werken, en de puls werkt prima. Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8199 door handmatig-mechanisch
Controleer of de injectoren pulseren. Zo niet, controleer dan de zekeringen en relais van het EFI-systeem. Als je een scanner hebt, bekijk dan de actuele gegevens en foutcodes. Je zegt dat je de injectoren, relais en pomp hebt getest. Hoe heb je dat gedaan en wat waren de resultaten? Heb je het advies van Siact opgevolgd om het met verse benzine te proberen? Met vriendelijke groet, Jürgen