Zoek MDM

Bulletin

stuurbekrachtigingspomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8152 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtigingspomp Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik schrijf om te vragen of iemand me kan helpen met het volgende.
Ik heb een Chrysler Voyager 2.0 (1999).
Ik ben in Frankrijk.
De contactsleutel zit vast.
Ik heb de garage gebeld en gevraagd om de auto te repareren en een algemene voertuiginspectie uit te voeren.
De rekening, € 800, omvat onder andere het vervangen van de hydraulische olie en de riem.
Ik ga naar Parijs. Parkeren lukt me niet; de besturing is extreem stroef (rijdend werkt hij prima).
Ik heb hem naar een garage gebracht. Daar
vertelden ze me dat de stuurbekrachtigingspomp vast zat.

Vraag: De pomp liep alleen vast als er geen olie in zat, als de olie niet voldoende was of als er een lek was. Klopt dat?

Zou het dan kunnen komen door de manipulatie die ze bij de eerste garage hebben uitgevoerd?
Is het normaal dat een stuurbekrachtigingspomp vastloopt?

Alvast bedankt voor het delen van uw ervaring.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8157 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:stuurbekrachtigingspomp
Beste vriend, ik associeer een vastzittende contactsleutel niet met het vervangen van riemen en hydraulische olie. Stuurbekrachtigingspompen lopen vast door een gebrek aan olie. Dit vastlopen is ernstig, omdat alle interne onderdelen bekrast raken, dof (blauw) worden en meestal vastlopen, en niets helpt. Ik weet niet of dit bij jou het geval is.
Je legt uit dat het stroef gaat bij het parkeren, maar dat het prima werkt tijdens het rijden. Daarom krijg ik de indruk dat er vuil in zit dat soms het overdrukventiel openhoudt, en de druk die de versnellingsbak zou moeten bereiken, wordt omgeleid.
Helaas lijkt het erop dat je auto al gedemonteerd is.
Ik zou graag het eindresultaat van de reparatie van je auto willen weten en ik hoop dat het je niet te veel kost.
Met vriendelijke groet en veel succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.