Zoek MDM

Bulletin

het probleem met de airconditioning van mijn auto

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8146 door handmatig-mechanisch
Het probleem met de airconditioning van mijn auto Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Citroën Xantia 20 HDI met 110 pk. Ik heb de auto laten vullen met lucht. De vacuümmachine deed het correct, maar bij het opladen duurde het lang en uiteindelijk ging het mis. Waar zou het probleem vandaan kunnen komen? Hartelijk dank en met vriendelijke groet: dry:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de airconditioning van mijn auto
Dit kan gebeuren als er tijdens het vullen onvoldoende vacuüm is gecreëerd of als het koelmiddel in het systeem niet volledig is verwijderd. Test dit door minimaal 20 minuten vacuüm te creëren en te controleren of de kleppen of de klep waar het koelmiddel wordt afgevoerd volledig open staan. Tijdens het vullen is het soms nodig om meer tijd te laten, afhankelijk van de belasting van het systeem. Sommige machines die dit doen, vallen meestal uit bij minimale druk of onderdruk, dus men kan een probleem met het voertuig vermoeden. Voordat de monteur gaat vullen, moet hij controleren of alles in orde is, zoals de condensor, de verdamper, het scheidingsfilter, de compressor, het doseerventiel en de drukschakelaar.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8169 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de airconditioning van mijn auto
Kijk, vacuüm zuigen is bedoeld om vocht uit het aircosysteem en niet-condenseerbare dampen te verwijderen. Als je een auto niet stofzuigt, kan hij goed koelen. Als de luchtvochtigheid laag is, bijvoorbeeld als het warm is, zou er vroegtijdige interne corrosie optreden omdat de koelolie erg corrosief is.

Als de luchtvochtigheid hoog is, koelt de auto minder goed, net zoals ze zeggen dat het koelt, niet koelt, en zou de druk op de meters of het vulsysteem hoger zijn, maar het systeem zou wel werken. Dus ik denk dat als het gas er niet in kan, het komt doordat de vulaansluitingen de servicekleppen niet bedienen. Misschien hebben ze het verkeerd begrepen, of is er gas binnengekomen en heeft de compressor niet geactiveerd.

Nou ja, als er iets is, zijn we er nog steeds, groeten: joepie:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8184 door handmatig-mechanisch
Hoi maat

, uit wat je zegt, ik heb het vacuüm correct uitgevoerd, maar voordat je het vacuüm aanbrengt, moet je het gas terugwinnen. Weet je hoeveel ik terugwin? Hoeveel houdt het vast? In machines hier in Spanje, waar ik vandaan kom, kan het apparaat niet opladen als het minder dan een kilo opslagdruk heeft. Het zou goed zijn als je dit zou kunnen verduidelijken.

Het vacuüm, afgezien van wat andere collega's je hebben verteld, is er ook om het gas in het circuit te helpen komen. Een goed vacuüm is belangrijk

om te beslissen of je de lucht in je auto moet bijvullen. Ik neem aan omdat het niet zou werken of omdat het niet genoeg koelde?

Wat voor soort gaslader gebruik je? Is het automatisch?

Heb je, voordat je het gas aftapte, gekeken naar de druk die de hoge- en lagedrukmeters je gaven? Dat is het eerste wat je altijd zonder uitzondering moet doen, anders werk je blindelings.

Ik neem ook aan dat je hebt geprobeerd het op te laden terwijl de auto stilstond. Weet je of er een manier is om het op te laden met draaiende motor? Ik zou het proberen.

Bedankt en houd me op de hoogte.