Zoek MDM

Bulletin

het probleem met de airconditioning van mijn auto

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8146 door handmatig-mechanisch
Probleem met de airconditioning in de auto. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Citroën Xantia 2.0 HDI 110 pk. Ik heb de auto laten bijvullen van de airconditioning. Het vacuümtrekken ging goed, maar het bijvullen zelf duurde erg lang en uiteindelijk gaf het apparaat een foutmelding. Waar zou het probleem vandaan kunnen komen? Alvast bedankt en vriendelijke groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met de airconditioning van mijn auto
Dit kan gebeuren als er tijdens het vullen onvoldoende vacuüm is gecreëerd, of als het koelmiddel niet volledig uit het systeem is verwijderd. Probeer gedurende minimaal 20 minuten vacuüm te trekken en controleer of de klep(pen) waar het koelmiddel wordt afgevoerd volledig open staan. Doe hetzelfde tijdens het bijvullen; in sommige gevallen is het nodig om dit langer te laten duren, afhankelijk van de vulling van het systeem. Sommige apparaten die hiervoor worden gebruikt, vertonen storingen bij minimale druk of vacuüm, wat kan duiden op een probleem met het voertuig. Het is belangrijk om te weten dat de monteur vóór het bijvullen moet controleren of alles naar behoren werkt, inclusief de condensor, verdamper, scheidingsfilter, compressor, doseerklep en drukschakelaar, naast andere componenten.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8169 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met de airconditioning van mijn auto
Kijk, het vacuümtrekken is bedoeld om vocht en niet-condenseerbare dampen uit het aircosysteem te verwijderen. Als je een auto niet vacuümtrekt, koelt hij misschien wel goed als de luchtvochtigheid niet erg hoog is, bijvoorbeeld in een warm gebied. Wat er dan zou gebeuren, is dat er voortijdige interne corrosie optreedt, omdat de koelmiddelolie erg corrosief is.

Als de luchtvochtigheid hoog is, zal de koeling minder effectief zijn; het is net zoals wanneer ze zeggen dat het koelt, maar eigenlijk niet echt koelt. Je zou hogere drukken op de meters of de vulmachine zien, maar het systeem zou nog steeds werken. Dus ik denk dat als het koelmiddel er niet in komt, dat komt doordat de vulaansluitingen de servicekleppen niet goed afsluiten. Misschien is er een fout in het ontwerp, of is het koelmiddel er wel ingekomen maar heeft het de compressor niet geactiveerd.

Hoe dan ook, we staan ​​voor je klaar als je iets nodig hebt. Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8184 door handmatig-mechanisch
Hoi,

als ik het goed begrijp, is het vacuümtrekken correct uitgevoerd, maar voordat je dat doet, moet je het koelmiddel terugwinnen. Weet je hoeveel koelmiddel je hebt teruggewonnen? Hoeveel kan er in het systeem? Hier in Spanje, waar ik vandaan kom, kunnen de machines niet vullen als de opslagdruk minder dan één kilo is. Het zou goed zijn als je dat even zou verduidelijken.

Naast wat andere leden al hebben gezegd, helpt het vacuümtrekken het koelmiddel ook om in het systeem te komen. Een goede vacuümtrekking is belangrijk

om te bepalen of je de airconditioning van je auto opnieuw moet vullen. Ik neem aan dat je je afvraagt ​​waarom het niet werkte of waarom het niet goed koelde?

Wat voor koelmiddelvuller gebruik je? Is het een automatische?

Heb je, voordat je het koelmiddel verwijderde, de druk op de hoge- en lagedrukmeter gecontroleerd? Dat is het eerste wat je altijd moet doen, zonder uitzondering, anders werk je in het duister.

Ik neem ook aan dat je hebt geprobeerd het systeem te vullen met de auto uit. Je weet dat er een manier is om het systeem te vullen met de motor draaiend; ik zou dat eens proberen.

Dankjewel, en houd me op de hoogte.