Zoek MDM

Bulletin

Het resetten van de Check Control CLS 350

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8142 door handmatig-mechanisch
Het resetten van de CLS 350 Check Control Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb mijn broer de afgelopen dagen geholpen in de werkplaats en vandaag hebben we een probleem gehad met deze Mercedes CLS 350 CGI. Nadat we hadden gecontroleerd of er geen peilstok was om het oliepeil te zien (dat hadden we al verwacht) en na het verversen van de olie, bleek dat we de waarschuwing "onderhoud D" of "revisie D" moesten resetten. Ik kan me de melding niet meer zo goed herinneren. Ik heb een handbagagekoffer om verschillende modellen te resetten, BMW, VOLVO en MERCEDES. Bij eerdere modellen lijkt het erop dat de melding zichzelf tot nu toe heeft verdedigd, maar bij dit Mercedes-model kunnen we de melding niet resetten en blijft deze verschijnen. Als u weet hoe dat moet, zou ik u zeer dankbaar zijn en het zou ons uit deze problemen helpen, aangezien de klant een oude klant van het bedrijf is en daarom brengt hij hem naar ons. Ik wil u graag vertellen dat ik die verdomde kleine koffer van de Bosch-vertegenwoordiger heb gekocht: de SAM, model BTZ-7, en eerlijk gezegd is alles in het Frans. We weten niet zeker of het geschikt is voor dit model of dat we het goed doen. Ik wil jullie graag om hulp vragen bij dit probleem en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8149 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Resetten van de CLS 350 Check Control
Bij sommige recente MB-modellen bestaat de mogelijkheid om dit handmatig te doen. Zoek hiervoor de knop op het dashboard (meestal links), vergelijkbaar met de knop om de kilometerteller in elk voertuig te resetten. Houd de schakelaar gesloten en houd deze 4 seconden ingedrukt. Open de schakelaar meteen weer. Op het scherm komt u in het menu om het type onderhoud te wijzigen en het opnieuw te starten. Selecteer het en dat is alles. Houd er rekening mee dat dit type technologie vraagt om onderhoud per dag of per kilometerstand en dat het ABCD-type etc. het automatisch activeert. Hierbij worden alleen de taken gespecificeerd die bij elk type MTO moeten worden uitgevoerd.

Probeer het eens uit en laat het me weten, het kan nuttig voor u zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8154 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Resetten van de CLS 350 Check Control
Nou, bedankt voor je reactie, en ik zal nota nemen van wat je zei over wat je zou doen. Het is namelijk zo dat de auto vandaag, rond 16.00 uur, is weggehaald en ik kon niet doen wat je voorstelde. Ik hoop dat het me helpt met andere Mercedessen als er een binnenkomt. Weet je, sommige auto's staan niet lang in de garage, en dan is het dringend nodig om het te kunnen doen, en ik heb nog niet eerder kunnen schrijven. Heel erg bedankt voor alles, en met vriendelijke groet.