Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Peugeot 106 XR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8049 door handmatig-mechanisch
Probleem met Peugeot 106 XR Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, allereerst gefeliciteerd met het forum en de informatie die jullie geven.

Ik zeg je, ik heb een probleem met mijn 106 en ik wilde weten of jullie enig idee hebben wat het zou kunnen zijn.

Het is een 1.4, het probleem is dat ik hem aan de praat heb gekregen, hem zonder problemen heb gestopt, en hij start niet meer.

Ik heb de bewegingssensor gecontroleerd, de sensor die naar de inertiebal gaat, alle zekeringen, de schakelaar die bij een ongeval uitschakelt, de lambdasonde en de bobine. Hij krijgt wel spanning, maar er komt geen vonk uit de bougie. Ik heb hem vervangen door een andere en het is hetzelfde. Ik heb de luchtmassameter en de atmosferische sensor geprobeerd. Ik heb geen sensoren meer.

Ik kan alleen nog maar denken aan de startonderbreker of de ECU.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Of hoe ik de startonderbreker, oftewel het toetsenbord, kan omzeilen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8050 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Probleem met Peugeot 106 XR
Hallo, heb je de nokkenassensor al gecontroleerd? Het beste kun je dit met een oscilloscoop doen. Als je geen scanner hebt, controleer dan ook de vliegwielsensorcyclus.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8051 door handmatig-mechanisch
De stuursensor is gecontroleerd en is in orde.

De nokkenassensor heb ik nog niet gezien.

Dat zou die sensor moeten doen. Omdat hij op de nokkenas zit, neem ik aan dat hij voor het motortoerental is, maar daar is de stuursensor voor.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8056 door handmatig-mechanisch
Als uw model er een heeft, is deze gesynchroniseerd met het vliegwiel om te bepalen welke cilinder ontsteking nodig heeft.
Nokkenaspositiesensor (CMP-sensor)
Deze sensor is over het algemeen inductief en staat in contact met de nokkenas. Daarom
stuurt hij een wisselspanningssignaal naar de ECU. De CMP-sensor wordt over het algemeen gebruikt in motoren met DIS-systemen om de te ontsteken bobine te selecteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8058 door handmatig-mechanisch
Peugeot gebruikt hier in Chili een gele zekering van 20 ampère die voor de vonk zorgt. Als deze zekering doorslaat, start uw auto niet. Zoals u al zei, kan het aan de startonderbreker liggen. Hiervoor hebt u een scanner nodig om de computer te resetten. In sommige Peugeots zit een vonkchip, maar omdat u het bouwjaar niet vermeldt, weet ik niet of u die heeft. Deze chips zijn oud. U kunt proberen de accu 11,5 minuut los te koppelen, hem daarna weer aan te sluiten en het contact 15 seconden open te zetten. Sluit het contact 20 seconden, open het contact 15 seconden en start dan de auto. Er zijn Peugeots waarbij deze procedure nodig is om het geheugen te wissen. Probeer het eens, u hebt niets te verliezen.