Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE GOL 98 BRANDSTOFPOMP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8035 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET DE GOL 98 BRANDSTOFPOMP Gepubliceerd door manual-mecanica
IK BEN OP ZOEK NAAR DE MECHANISCHE HANDLEIDING VAN EEN GOL 98, OMDAT IK MEERDERE STORINGEN HEB EN IK HEM GRAAG WIL REPAREREN. ÉÉN ERVAN IS DAT MIJN ELEKTRISCHE BRANDSTOFPOMP HET DOET EN IK WEET NIET OF HET EEN ROL, EEN ZEKERING OF EEN POMP IS. SOMS DRAAIT ER BENZINE IN EN SOMS NIET? IK WORD ER GEK VAN EN IK WIL ZEKER WETEN OF HET DE POMP IS, ZODAT IK GEEN ONNODIGE KOSTEN MAAK. HELP ME ALS JE KUNT. DIT IS MIJN E-MAILADRES. . IK HEB GEPROBEERD HET HIER TE DOWNLOADEN, MAAR DAT IS NIET GEBEURD. ALS IEMAND HET AL HEEFT, KUN JE HET DAN NAAR MIJN MAIL STUREN? DAT ZOU IK OP PRIJS STELLEN.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8039 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE GOL 98 BRANDSTOFPOMP
Als tip zou ik je willen meegeven om de pomp buiten te testen door hem te laten draaien om te kijken of hij de toevoer afsnijdt. Als het om een zuinige werking gaat, vervang dan het relais dat mogelijk vastzit en de zekering. Ze zijn goedkoop en je kunt ze meteen uitsluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8048 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE GOL 98 BRANDSTOFPOMP
Hallo vriend, ik raad je aan om eerst het relais te vervangen om het te testen. Het is niet duur. Als het probleem aanhoudt, demonteer dan de pomp en test hem buiten de auto. Zo kun je zien of de toevoer is afgesloten of dat hij normaal werkt. Controleer ook het brandstoffilter op een verstopping. Succes en laat het me weten als je nieuws hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8255 door handmatig-mechanisch
Ik ben het niet eens met mijn collega's. Zoals bekend worden er verschillende tests uitgevoerd om te bepalen of een elektrische pomp niet goed werkt, zonder deze uit de behuizing te halen. Eerst de brandstofdruk, dan de brandstofstroom. Als dit goed of slecht is, kunnen we dan vaststellen wat de oorzaak is? JA, NEE.
Ik hoop dat u het rapport nuttig vindt en dat mijn collega's het niet verkeerd opvatten.
Volgens uw instructies stuurt de pomp soms brandstof en soms niet. Controleer op die momenten of de spanning van de elektrische pomp varieert.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8261 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik had een soortgelijk geval in mijn Gol 95. Ze hebben hetzelfde systeem als de 98. De auto is nooit uitgevallen, maar hij verloor wel merkbaar vermogen. Dit is een typisch probleem in het elektrische systeem van de brandstofpomp. Het pomprelais heeft meestal koude soldeerpunten (gebarsten of losse soldeerpunten). Ik raad u aan om het pomprelais, dat zich onder het dashboard bij de bestuurdersstoel bevindt, te verwijderen en te controleren. Als er problemen zijn met de soldeerpunten, kunt u dit oplossen met een soldeerbout en tin. Als er geen contact in het relais zit, controleer dan de kabelbomen. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u een proefrit maken met een drukmeter om te bepalen of er een drukval in de pomp is, die dan onvermijdelijk vervangen moet worden. (De pompdruk mag niet onder de 50 PSI komen)