Zoek MDM

Bulletin

Rclio2 dci turbo startstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8507 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rclio2 DCi Turbo startstoring
Hoi Julio.
Vertel eens, is je startprobleem al opgelost?
Ik heb namelijk ook problemen met een Renault Clio. 's Ochtends start hij pas bij de eerste poging als hij na een aantal pogingen weer start.

Groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8532 door handmatig-mechanisch
Nee, mijn vriend, helaas ben ik nog steeds dezelfde. Ik ga een startmotor proberen die ze me geleend hebben; anders moet ik doorgaan met de injectie. Met de sleutel start hij bijna als de accu leeg is. Je moet veel proberen, en soms start hij ook niet. Je duwt hem twee meter en hij regelt het gewoon. Dit is een zorgwekkend probleem. Nou, ik houd je op de hoogte. Knuffels, Julio.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8550 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik deel uw probleem. Ik heb een Clio 1 op benzine uit '94 en ik zal proberen u oplossingen te geven.
Bij Renaults met hitte wordt het relais dat het starttandwiel activeert vaak warm, waardoor het blokkeert. Ik raad u daarom aan om de startmotor even de tijd te geven om te draaien voordat u uitstapt, zodat deze bij terugkomst goed start.
Het probleem kan elektrisch zijn. In de zomer werkt de ventilator van het voertuig vaak om het motorwater te koelen of om de airconditioning goed te laten werken. Dit veroorzaakt een hoger accuverbruik, wat bij een beschadigde dynamo de laadcapaciteit van de accu kan beperken. Zorg er daarom voor dat de dynamo voldoende vermogen heeft om de motor te kunnen draaien, maar niet genoeg om de startmotor het gewenste toerental te laten halen om de motor te starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8575 door handmatig-mechanisch
En zie je geen storingen? Als hij stopt en niet meer start, heb je dan al geprobeerd de sleutel eruit te halen, de auto met de afstandsbediening op slot te doen, te ontgrendelen en opnieuw te starten? Als je het onderdeel noemt dat je hebt vervangen, doel je waarschijnlijk op de rotatiesensor van het vliegwiel. (Die gaan vaak kapot.) Laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8587 door handmatig-mechanisch
Ik zal je vertellen dat hij na 15 minuten bijna start als de arme startmotor smelt. Maar als je hem direct na het opwarmen uitzet, doet hij hetzelfde. Hij start niet. Je beweegt hem een halve meter en hij loopt. Terwijl je loopt, zet je de motor af en laat je hem los met de kick in neutraal, ik start hem en niets. Ik zet hem in de versnelling en zodra ik de koppeling loslaat, start hij. Ik heb het geprobeerd met een andere accu en niets. Hij draait perfect snel zonder verbruik, maar hij start niet. Ik wacht op een nieuwe startpoging; ik wil er geen kopen en dan nog steeds hetzelfde probleem hebben. Als een nieuwe startpoging het niet oplost, moet ik denken dat er iets mis is met de brandstofinjectie. Als de auto eenmaal start, loopt hij perfect, zonder storingen, geen rook of schokken, hij loopt perfect, maar hij slaat niet af omdat je hem moet pushen. Ik waardeer je bezorgdheid. Als iemand nog iets anders voor me heeft om te proberen, is dat welkom. Knuffels voor iedereen, Julio.