Zoek MDM

Bulletin

Rclio2 dci turbo startstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8028 door handmatig-mechanisch
Rclio2 dci turbo startstoring Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een Clio 2 met een 1.5 dci-motor die moeite heeft met starten, maar de scanner geeft geen enkel teken daarvan. Als ik hem stop, start hij niet meer; ik moet hem dan 10 minuten lang duwen of starten. Mijn vraag is of een van jullie forumvrienden me advies kan geven, of me kan helpen aan een handleiding om de druk, timingsensor, enz. te controleren. Knuffels, Julio.
PS: De brandstofinjectie is van Dhelpi.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8037 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rclio2 DCi Turbo startstoring
Kijk, als advies geef ik je dit: controleer eerst of hij niet start door een gebrek aan brandstof of een gebrek aan vonk. Als hij helemaal niets doet bij het starten, dat wil zeggen, als hij helemaal geen geluid maakt, kan het aan de startmotor liggen. Het zou handig zijn als je me zou kunnen vertellen welke geluiden hij maakt, of hij de lichten aanzet en dergelijke, zodat ik je beter kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8069 door handmatig-mechanisch
Vriend, bedankt voor je interesse. Ik kan je vertellen dat de startmotor perfect werkt, niet op vonk, want het is een diesel, en als hij start, loopt hij perfect. Het lijkt alsof hij de punt niet kan vinden of dat er geen brandstofdruk is. Ik zou graag willen weten hoe ik de puntsensor of de brandstofdruk kan meten. Het is een 1.5 Common Rail.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8107 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend,

ik raad je aan om eens te kijken naar een sensor die Renaults hebben, rood van kleur, die bij een ongeval de brandstoftoevoer afsluit. Die heeft me namelijk wel eens problemen gegeven. Als de auto dan stilstaat en je probeert hem te starten, draait de motor wel, maar slaat niet aan of geeft zelfs geen signaal. Esprit heeft ook een beetje automatisch starten. Als je me meer informatie kunt geven, kan ik je een specifiek antwoord geven.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8109 door handmatig-mechanisch
HALLO VRIEND. JE HEBT HET AL GESCAND, JE HEBT HET VOLGENS JE ZELF GESCAND. EN ER WORDT GEEN FOUTCODE WEERGEGEVEN. HET PROBLEEM IS DE BRANDSTOF. CONTROLEER DE AFTAPKLEPPEN, DE INJECTOREN OF DE BRANDSTOFFILTERS. DE BRANDSTOFDRUK IN HET GEMEENSCHAPPELIJKE LEIDINGSYSTEEM MOET CORRECT ZIJN. SINDS 2012, TECLUIS