Zoek MDM

Bulletin

motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8008 door handmatig-mechanisch
Motorstoring Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben Victor J. Ik heb een mening nodig over een Opel Astra uit 2000 (jaar 98/2000
) turbodieselmotor met een X20DTL-motor.
De auto start perfect, blijft stationair draaien, maar als je hem boven de 1500 tpm probeert te krijgen, begint hij te stotteren, hapert hij vaak, soms laat hij je tot 3000 tpm gaan, soms geef je gas en lijkt het alsof hij wil stikken. Maar het probleem is dat als ik boven de 1500 tpm probeer te komen, het motormanagementlampje gaat branden en als ik hem stationair laat draaien, gaat het weer uit.

Ik heb het dieselcircuit ontlucht, het dieselfilter vervangen, het inlaatspruitstuk schoongemaakt met de vlinderkleppen (die een indrukwekkende hoeveelheid koolstof bevatten), de EGR, de turbodrukpomp, de EGR-vacuümpomp en de vacuümpomp van het inlaatspruitstuk gecontroleerd en alles is in orde.

Mijn vraag is: kan het zijn dat de toerentalsensor fouten geeft?

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8015 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:motorstoring
Ja, het kan, maar ik denk niet dat het erg waarschijnlijk is. Het klinkt meer als een vacuümprobleem. Welke code geeft je computer weer? Controleer de vacuümslangen zorgvuldig en houd ons op de hoogte. Groeten, Jürgen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8019 door handmatig-mechanisch
Kijk, naar mijn mening is het het beste om uit te zoeken welke code de controle aangeeft, want dat bespaart je een hoop geld, omdat je geen onderdelen zomaar vervangt. Het kan met veel dingen te maken hebben. Als je een Camonrail-injectiesysteem hebt, zou er een probleem kunnen zijn met de liftklep. Het zou een flowmeter en een afsluiter in het elektronische injectorsysteem kunnen zijn. Het is beter om niet te gokken en zeker te zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8361 door handmatig-mechanisch
Controleer de O-ringen die op de injectoren zitten. Meestal zuigen deze lucht aan.