Zoek MDM

Bulletin

motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #8008 door handmatig-mechanisch
Motorstoring. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben Victor J. Ik heb een mening nodig over een Opel Astra uit 1998-2000
, turbodiesel 2000, motortype X20DTL.
Het probleem is dat de auto perfect start en stationair goed loopt, maar als ik boven de 1500 toeren probeer te komen, begint de motor te haperen en slaat hij vaak over. Soms kan ik tot 3000 toeren komen, maar andere keren lijkt het alsof hij afslaat als ik flink gas geef. Als ik boven de 1500 toeren probeer te komen, gaat het motorstoringslampje branden en als ik het toerental weer laat zakken, gaat het uit.

Ik heb het brandstofsysteem ontlucht, het brandstoffilter vervangen, het inlaatspruitstuk en de gasklephuizen schoongemaakt (die een ongelooflijke hoeveelheid koolstofafzetting hadden), de EGR-klep, de turbovacuümpomp, de EGR-vacuümpomp en de vacuümpomp van het inlaatspruitstuk gecontroleerd. Het inlaatsysteem is allemaal in orde.

Mijn vraag is: zou het kunnen dat de motortoerentalsensor defect is?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8015 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Motorstoring
Ja, het is mogelijk, maar het lijkt niet erg waarschijnlijk. Het klinkt eerder als een probleem met de vacuümleiding. Welke foutcode geeft de computer aan? Controleer de vacuümslangen nog eens en laat ons weten wat er gebeurt. Met vriendelijke groet, Jürgen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8019 door handmatig-mechanisch
Kijk, naar mijn mening is het het beste om uit te zoeken welke foutcode het motorstoringslampje aangeeft. Je bespaart dan een hoop geld, omdat je geen onderdelen hoeft te vervangen zonder goede reden. Het kan aan van alles liggen. Als je een common rail-injectiesysteem hebt, kan er een probleem zijn met de opvoerklep, de brandstofdrukmeter of een storing in het elektronische injectiesysteem. Het is beter om niet te gokken, maar het zeker te weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8361 door handmatig-mechanisch
Controleer de O-ringen die op de injectoren zitten. Meestal zuigen deze lucht aan.