Zoek MDM

Bulletin

VW TDI TURBOCOMPRESSOR ZORGT ERVOOR DAT DEZE LANGER MEEGAAT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7975 door handmatig-mechanisch
VW TDI TURBOCOMPRESSOR: LAAT HEM LANGER MEE GAAN Geplaatst door manual-mecanica
DE VW-TURBOCOMPRESSOR HEEFT EEN KORTE LEVENSDUUR EN DE COMPONENTEN KUNNEN NIET WORDEN VERVANGEN VOOR HERGEBRUIK, OMDAT HET EEN "LAG"-EFFECT GENEREERT OF "UITPUNCHET". HOE KAN DE LEVENSDUUR VAN DIT COMPONENT WORDEN VERLENGD EN HOE KAN HET WORDEN GEREVISEERD?:S :ohmy:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7984 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW TDI TURBOCHARGER: HEM LANGER LATEN GAAN
Kijk, de beste manier om turbo's te onderhouden is de olie. Je moet er goed op letten dat je de olie ververst wanneer dat nodig is en dat je goede olie gebruikt. Een ander belangrijk onderdeel is de turbo-aftapper. Als je die niet hebt, kun je die het beste installeren. Het is een apparaat dat, wanneer het contact gesloten is, de motor laat draaien totdat de turbo een lager toerental bereikt of gewoon stopt. Daarna slaat de auto af. Dit voorkomt dat de turbo droogdraait en de daaruit voortvloeiende slijtage en slijtage van de bewegende onderdelen. Als je vragen hebt over dit systeem, stel ze gerust.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7987 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW TDI TURBOCHARGER: HEM LANGER LATEN GAAN
B) De olie die in deze motoren wordt gebruikt, is de door de fabrikant aanbevolen synthetische 505/5W-olie. Deze wordt ongeveer elke 7500 km ververst. De timer is echter NIET BESCHIKBAAR IN MIJN LOCATIE, daarom heb ik geprobeerd hem te reviseren, maar door iets wat ik niet goed doe, gaat hij kapot. De drijfstang, propellers, lagers, snail, enz. zijn vervangen. Hij werkt alleen met een nieuwe turbocompressor. Het submerk is KKK, van het merk BORG WARNER, en hij wordt geproduceerd in Hongarije.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7997 door handmatig-mechanisch
Kijk, de turbotimers zijn standaard, je kunt ze in elke auto installeren. Je hebt alleen een goede elektricien nodig, want de installatie is een beetje ingewikkeld voor iemand met weinig kennis van auto-elektriciteit. Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen, maar het is waar. Ik werk al bijna 15 jaar als automonteur en ben begonnen toen ik 10 of 12 jaar oud was. Deze installatie kostte me geld bij VW-modellen. Als je die niet hebt, raad ik je aan om, wanneer je de auto wilt stoppen, ongeveer 30 seconden tot 1 minuut te wachten met de motor stationair draaien voordat je hem stopt. Zo ontspan je de turbo en zal hij niet zo hard draaien als hij droog is. Probeer de timer in te stellen, dat is de beste oplossing en op de lange termijn bespaar je geld en vervelende tijden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7998 door handmatig-mechanisch
Heb je het aansluitschema? Stuur het dan naar de e-mail.

IK BEDANKT U VOOR UW INTERESSE IN HET ONDERWERP. WEET U HOE U HET KUNT RECONDITEREN ZODAT HET IN OPTIMALE OMSTANDIGHEDEN PRESTEERT?