Een suggestie voor dit probleem is:
let op het model carburateur (ik neem aan dat als het de R11 1.4 is, het de Zenith IF 32 zal zijn). In ieder geval staat het op de carburateur zelf en in het technische gedeelte van het onderhoudsboekje van de auto.
Ga met deze informatie naar een automaterialenzaak en vraag om een "CARBURETOR REPAIR KIT MOD...." (bij voorkeur degene die wordt geleverd met het membraan van de acceleratiepomp; het is de duurste van de twee, ongeveer 25 of 30 euro).
Neem vervolgens een lege oliekan en knip een kant open alsof je de olie gaat verversen
, zodat er een soort mini-bak ontstaat. Demonteer hiervoor de carburateur van de auto:
verwijder het luchtfilter (en natuurlijk de behuizing).
Demonteer de start- en gaskabels van de carburateur, evenals de brandstof- en waterleidingen (wees voorzichtig met het water, want het zal eruit lekken, dus probeer een plug voor de leiding te vinden voordat je deze verwijdert).
Verwijder de bouten waarmee de carburateur aan het inlaatspruitstuk vastzit. Let op dat er geen moeren of onderdelen in het spruitstuk vallen.
Verwijder de pakkingen waarmee de carburateur aan het spruitstuk vastzit en de plastic plug die tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk loopt, indien aanwezig (ik weet het niet zeker).
Eenmaal uit de auto, plaats de carburateur in de lege bus, vul deze met oplosmiddel of Zotal, demonteer de carburateur en reinig hem grondig met een borsteltje tot hij vernikkeld is. Wees
voorzichtig met het oplosmiddel, want het is niet alleen brandbaar, maar maakt je ook "high", wat betekent dat de dampen je dronken maken. Doe dit dus het beste in een goed geventileerde ruimte.
Monteer na dit alles de carburateur stukje bij beetje weer in elkaar en vervang de nieuwe pakkingen.
Monteer ten slotte de carburateur weer in de auto en volg alle stappen in omgekeerde volgorde van hoe ik ze heb uitgelegd.
OPMERKING: De auto zal in het begin wat moeite hebben met starten, maar dit is normaal omdat de tank leeg is.
Laat je CO-niveau (koolmonoxide) het beste bij een garage meten, maar als je een vriend hebt die monteur is, kun je het thuis op het gehoor en aan de geur van de uitlaatgassen doen.
Ik hoop dat dit helpt.