Zoek MDM

Bulletin

De motor van mijn Mazda 323f slaat automatisch af tijdens het rijden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7889 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Mazda 323F uit 2000 en het probleem begon ongeveer zes maanden geleden toen ik op de snelweg reed en de motor afsloeg. Ik stopte en startte de auto opnieuw, zonder problemen. Hij deed het nog eens drie maanden goed, toen gebeurde hetzelfde weer. Alles ging goed tot twee weken geleden, toen hij ongeveer twintig keer afsloeg in 30 km.
Ik zou graag willen weten wat jullie denken dat het zou kunnen zijn, aangezien de garage zegt dat ze de dieselinspuitpomp moeten vervangen om hem te testen, maar testen lijkt me een te dure reparatie. Ik heb op andere forums iets gelezen over het injectierelais. Kunnen jullie me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7901 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De motor van mijn Mazda 323f slaat vanzelf af tijdens het rijden.
Kijk, de pomp kan getest worden door de druk te meten en dat is alles. Nu is mij iets soortgelijks overkomen als wat jij beschrijft, maar dan met een Suzuki Gran Nomade. Ik heb de thermostaat verwijderd en het probleem was opgelost. Ik weet niet wat de oorzaak is, ik weet alleen dat hij gereviseerd is en dat ik er nog steeds last van heb. Ik heb het ook gedaan met een Corsa, die hetzelfde probleem had. Als het je helpt, zal ik ze, zodra ik die verdomde problemen ontdek, voor iedereen publiceren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7906 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De motor van mijn Mazda 323f slaat vanzelf af tijdens het rijden.
Bedankt, ik ga proberen wat je me vertelde om te kijken of het helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7914 door handmatig-mechanisch
Gaf het je nog andere foutmeldingen dan het uitschakelen, of ging het motorstoringslampje branden? Details kunnen van belang zijn. Het is vreemd dat het is opgelost door de thermostaat te verwijderen. Mijn beste kikemec. Als dit het geval is, is het de moeite waard om erover na te denken. Nou, groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7918 door handmatig-mechanisch
Het lampje van de brandstoftank gaat af en toe branden, ondanks dat we het volgens de instructies in de handleiding hebben verwijderd, en het airbagwaarschuwingslampje knippert ook af en toe. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar verder stopt het zonder waarschuwing. Het heeft er niet mee te maken of de motor te hoog in toeren draait of niet; als hij stopt, stopt hij.

Ik heb gelezen over het injectierelais. Weet je waar dat in de auto zit? Het lijkt me makkelijk te controleren.

Bedankt