Zoek MDM

Bulletin

OPLOSSING Probleem Ford Focus 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden - 16 jaar en 5 maanden geleden #7872 door handmatig-mechanisch
OPLOSSING Probleem Ford Focus 2000 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem. Om te beginnen heb ik een Ford Focus Sedan met een 2.0 SPI-motor en automatische transmissie. Het probleem is dat de auto na een bepaalde tijd begint te schokken en afslaat alsof hij brandstof nodig heeft. Nadat hij afslaat, start ik hem weer en doet alsof er niets is gebeurd. Maar als ik een stukje verder rijd, schokt hij weer en slaat hij weer af. Dit gebeurt herhaaldelijk en elke keer dat ik hem start, doet hij het alsof er niets is gebeurd. Ik heb de injectoren al gecontroleerd en die zijn perfect. Ik heb het brandstoffilter gecontroleerd en dat is schoon. Ik heb het onlangs vervangen. Er is een scanner geïnstalleerd en die doet het niet. FOUTCODES VERSCHIJNEN. DE DRUK IS GECONTROLEERD EN IS 65 PSI EN IS CORRECT. ALS DEZE BEGINT TE FALEN, BEGINT DE DRUK TE DALEN. HIERVOOR HEB IK EEN DRUKMETER OP DE INJECTORRAIL AANGESLOTEN. DE VRAAG DIE IK U STEL IS OF HET DE BENZINEPOMP KAN ZIJN DIE MIJ DIT ONGEMAK VEROORZAAKT. EN ALS DIT BRANDSTOFTOEVOERSYSTEEM EEN SPECIALE AANSLUITING HEEFT OM DE DRUK OF DE POMP TE REGELEN, EN ZO JA, HOE WERKT DIT? IK ZAL U ZEER DANKBAAR ZIJN ALS U MIJ KUNT HELPEN. DE OPLOSSING STAAT HIERONDER

.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 5 maanden geleden door kolobok96 .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7885 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Probleem met de Ford Focus uit 2000
De pompen zijn gekalibreerd voor een bepaalde druk, ze kunnen omlaag gaan maar nooit omhoog, de controle gaat niet aan, dus sluit het elektronische systeem en de versnellingsbak uit, want die zouden in beide richtingen een fout moeten aangeven, het zou kunnen dat het probleem lucht in het injectiesysteem is, probeer te rijden met een volle tank, kijk of u de fout krijgt, als dat niet zo is, dan is er lucht in het injectiesysteem in het pompgebied, ik denk op basis van de symptomen dat dit uw probleem is als het u helpt, zou u alle slangen en de brandstofpomp moeten controleren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7916 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Probleem met de Ford Focus uit 2000
Hallo vriend, ik heb hetzelfde probleem als jij, alleen met een Mondeo uit 2002. Zodra ik een oplossing voor mijn probleem heb gevonden, zal ik je de informatie geven over hoe je het kunt oplossen. Maar voorlopig heb ik nog geen pomp of reserveonderdeel gekocht, omdat ik dat al heb gedaan en het niet kan oplossen. Ik hoop dat je, als je de oplossing als eerste vindt, je antwoord met mij wilt delen. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7954 door handmatig-mechanisch
In zo'n geval kan het van alles zijn, zoals het relais dat de pomp van stroom voorziet (deze storing is niet vastgelegd in het geheugen van de ECU), of de brandstofdrukregelaar.

Het is bedoeld om dingen uit te sluiten. Het is mij wel eens overkomen dat een motor uitvalt en de tankdop niet goed afsluit, of het relais voor stroomonderhoud dat het brandstofpomprelais voedt, of er komt lucht in het injectiesysteem, zoals kikemec opmerkt. Veel succes met het probleem, macplus:woohoo: .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden - 16 jaar en 5 maanden geleden #7957 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Oplossing Re:Probleem Ford Focus 2000_oplossing
Oplossing:

Zoals ik een paar dagen geleden al zei, had ik het probleem dat ik een bepaalde kilometerstand had en dat de motor begon te schokken en uit te vallen. Nou, wat ik die dag deed, was alles controleren wat ik hierboven heb genoemd. Nou, ik heb het opnieuw gecontroleerd, maar deze keer met de auto aan en ik heb een paar keer rondgereden totdat de storing opnieuw optrad. De druk daalde van 65 psi naar 0 psi. Dus ging ik kijken waar de pomp zich bevond. Ik tilde de achterbank op, denkende dat er een deksel op zat om de pomp te verwijderen. Wat mijn aandacht trok, was dat er een zwarte doos in zat. Ik ging onderzoeken wat het was. Voordat ik iets anders deed, werd deze doos de brandstofpompcontrollermodule (of drivermodule) genoemd. Ik heb dus ook de elektronische schema's van de verbinding met de pomp onderzocht. Ik ging ervan uit dat dit de storing was en heb een multimeter aangesloten om te controleren of de connector geen storingen had. Ik heb de module blootgelegd en alles leek erop te wijzen dat het goed was. Ik heb de multimeter aangesloten en de manometer weer aangesloten. Ik heb de auto een paar keer rondgedraaid totdat de storing verscheen en het zichzelf herhaalde. De druk daalde naar 0. psi, de multimeter gaf 10,85 V aan, maar daalde naar 14 V. Dit gaf aan dat de module niet de oorzaak was, aangezien de module reageerde op de lage druk die er was. Hieruit leidde ik af dat het zeker de pomp was. Ik liet de tank zakken, tot mijn pech, en controleerde de pomp buiten in een kleine bak met brandstof en liet hem werken totdat de storing optrad. De pomp werkte weliswaar goed, maar door de lange gebruiksduur was hij al vuil en verstopt met roest van de tank, waardoor er geen brandstof meer doorheen stroomde. Ik heb de benzinetank schoongemaakt om al het vuil en roest te verwijderen. Wat ik wel moest doen, was het vervangende onderdeel voor de pomp kopen, en sindsdien is hij niet meer uitgevallen.

En zoals Kikemec al zei, ik heb een motorstoringslampje uitgesloten, omdat deze dit soort fouten niet detecteert. Ik heb alleen een scantool gebruikt om te controleren op openstaande codes en om de druk en de automatische transmissie te controleren. Dus, met dat als uitgangspunt, ben ik rechtstreeks naar het brandstofsysteem gegaan.

Ik hoop dat de oplossing die ik voor mijn probleem heb gevonden helpt. Met vriendelijke groet, allemaal, en bedankt voor jullie reacties.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 5 maanden geleden door kolobok96 .