Zoek MDM

Bulletin

OPLOSSING Probleem Ford Focus 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden - 16 jaar en 7 maanden geleden #7872 door handmatig-mechanisch
OPLOSSING Ford Focus 2000 Probleem Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem. Ik heb een Ford Focus sedan met een 2.0 SPI-motor en automatische transmissie. Het probleem is dat de auto na een tijdje rijden begint te schokken en afslaat, alsof de brandstof opraakt. Nadat hij is afgeslagen, start ik hem opnieuw en lijkt alles in orde, maar na een korte rit begint hij weer te schokken en af ​​te slaan. Dit gebeurt herhaaldelijk en elke keer dat ik hem opnieuw start, lijkt alles weer goed te zijn. Ik heb de brandstofinjectoren al gecontroleerd en die zijn in orde. Ik heb het brandstoffilter gecontroleerd en dat is schoon, aangezien ik die onlangs heb vervangen. Ik heb de auto zelfs uitgelezen, maar er werden geen fouten gevonden. Er zijn wel foutcodes aanwezig. De druk wordt gecontroleerd en is 65 psi, wat correct is. Wanneer de storing optreedt, begint de druk te dalen. Ik heb een drukmeter op de brandstofrail aangesloten om dit te controleren. Mijn vraag is of de brandstofpomp dit probleem kan veroorzaken en of dit brandstofsysteem speciale onderdelen heeft om de druk of de pomp te regelen. Zo ja, hoe werkt dat dan? Ik zou u zeer dankbaar zijn voor alle hulp die u kunt bieden.

De oplossing staat hieronder.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 7 maanden geleden door kolobok96 .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7885 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met de Ford Focus 2000
De pompen zijn gekalibreerd voor een bepaalde druk; die kan dalen, maar nooit stijgen. Het motorstoringslampje brandt niet, dus we kunnen het elektronische systeem en de transmissie uitsluiten, aangezien die een storing in beide richtingen zouden moeten aangeven. Het probleem zou lucht in het injectiesysteem kunnen zijn. Probeer eens met een volle tank te rijden en kijk of de storing zich dan voordoet. Zo niet, dan is er een luchtlek in het injectiesysteem in de buurt van de pomp. Op basis van de symptomen denk ik dat dat het probleem is. Als het helpt, controleer dan alle slangen en de brandstofpomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7916 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met de Ford Focus 2000
Hoi vriend, ik heb hetzelfde probleem als jij, alleen heb ik een Mondeo uit 2002. Zodra ik een oplossing heb gevonden, laat ik je weten hoe je het kunt repareren. Maar voorlopig heb ik nog geen pomp of andere vervangende onderdelen gekocht, omdat ik het al geprobeerd heb en het niet werkt. Ik hoop dat je de oplossing met me deelt als je die als eerste vindt. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7954 door handmatig-mechanisch
In zo'n geval kan het van alles zijn, zoals het relais dat de brandstofpomp van stroom voorziet (deze fout wordt niet in het geheugen van de ECU opgeslagen), of de brandstofdrukregelaar.

Het is een kwestie van dingen uitsluiten. Ik heb wel eens meegemaakt dat een motor een probleem had en dat bleek dat de tankdop niet goed afsloot, of dat het relais voor de stroomvoorziening van de brandstofpomp defect was, of dat er een luchtlek in het injectiesysteem zat, zoals kikemec al zei. Nou, veel succes met het probleem, macplus! :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden - 16 jaar en 7 maanden geleden #7957 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Oplossing Re: Ford Focus 2000 probleem_oplossing
Oplossing:

Zoals ik een paar dagen geleden al zei, had ik het probleem dat de auto na een bepaalde afstand begon te schokken en afsloeg. Die dag heb ik alles gecontroleerd wat ik eerder al had genoemd. Ik heb het opnieuw gecontroleerd, maar dit keer met draaiende motor, en ben een stukje gaan rijden totdat het probleem zich weer voordeed. De druk daalde van 65 psi naar 0 psi, dus ben ik gaan kijken waar de pomp zich bevond. Ik tilde de achterbank op in de veronderstelling dat er een afdekking was om de pomp te verwijderen, maar mijn aandacht werd getrokken door een klein zwart kastje. Ik heb eerst onderzocht wat het was voordat ik iets anders deed. Dit kastje heet de brandstofpompregelaar (of -stuurmodule), dus heb ik ook de elektronische schema's van de aansluiting op de pomp opgezocht. In de veronderstelling dat dit het probleem was, heb ik een multimeter aangesloten om te controleren of de connector defect was. Ik heb de module geopend en alles leek in orde. Ik heb de multimeter weer aangesloten en de drukmeter opnieuw aangesloten. Ik heb een stukje met de auto gereden totdat het probleem zich opnieuw voordeed, en toen gebeurde het weer: de druk zakte naar 0 psi, de multimeter gaf 10,85V aan en sprong vervolgens naar 14V. Dit wees erop dat de module niet het probleem was, aangezien de module reageerde op de lage druk. Hieruit concludeerde ik dat het zeker de brandstofpomp was. Helaas heb ik de tank gedemonteerd en de pomp buiten getest in een kleine bak met brandstof, waarbij ik hem liet draaien totdat het probleem zich opnieuw voordeed. De pomp werkte prima, maar door de ouderdom was hij vuil en verstopt met roest uit de tank, waardoor er geen brandstof meer doorheen kon stromen. Ik heb de brandstoftank schoongemaakt om al het vuil en de roest te verwijderen. Ik moest een vervangende pomp kopen en sindsdien heeft hij het niet meer begeven.

Zoals Kikemec al zei, heb ik het motorstoringslampje uitgesloten, omdat dat bij dit soort storingen niet oplicht. Ik heb alleen een scantool gebruikt om te controleren op eventuele foutcodes en om de brandstofdruk en de automatische transmissie te monitoren. Op basis hiervan ben ik direct naar het brandstofsysteem gaan kijken.

Ik hoop dat de oplossing die ik voor mijn probleem heb gevonden jullie ook helpt. Groeten aan iedereen, en bedankt voor jullie reacties.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 7 maanden geleden door kolobok96 .