Zoek MDM

Bulletin

Opel Zafira vanaf 2000 2.0 Dtli 16V (F75_) PROBLEEM!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7863 door handmatig-mechanisch
2000 Opel Zafira 2.0 Dtli 16V (F75_) PROBLEEM! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Zoals ik in het bericht al aangaf, heb ik sinds de dag dat ik de auto terugbracht van de dealer een probleem met het motorstoringslampje.

Opel heeft het niet kunnen repareren, laat staan oplossen.

Het probleem doet zich (niet altijd) voor wanneer de motor normaal gesproken warm is. Wanneer je gas geeft om te schakelen rond de 2700 tpm, gaat het motorstoringslampje branden en wordt de turbo gedeactiveerd.

We hebben verschillende dingen aan de motor gecontroleerd, zoals de vacuümbuizen, verschillende elektronische componenten voor het geval ze kapot gaan, ik heb de turbodruk verlaagd en ik heb de lambdasondekabels gecontroleerd voor het geval ze doorgesneden zijn, maar er is niets gebeurd en het probleem blijft bestaan. Wanneer ze de computer aansluiten, geeft hij steeds dezelfde turbostoring aan.

Ik ben ten einde raad; ik weet niet meer waar ik naar moet kijken.

Ik zou het op prijs stellen als iemand me hierover advies kan geven.

Als het informatie is, de auto heeft cruisecontrol en de motor is gereviseerd om het beruchte hoge olieverbruik waarmee deze motor werd geïntroduceerd, te verminderen.

Bedankt.

PatxiS

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7884 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:Opel Zafira vanaf 2000 2.0 Dtli 16V (F75_) PROBLEEM!
Kijk, het zou handig zijn als je me kon vertellen welke code je krijgt, dat wil zeggen, welke turbostoring je krijgt. Misschien heb je gewoon een slechte verbinding of een blokkade in het systeem. Het zou een signaalprobleem kunnen zijn en de kabelweerstand neemt toe als de auto opwarmt. Vertel me wat de specifiekere code zegt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9047 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Re:Opel Zafira vanaf 2000 2.0 Dtli 16V (F75_) PROBLEEM!
Goedemorgen.

Ik heb een soortgelijk probleem. Mensen zeggen altijd dat het de luchtstroomsensor is. We hebben hem vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Ze hebben alle tests uitgevoerd en hebben het probleem nog steeds niet gevonden. Naast het geld dat ik heb geïnvesteerd, of liever gezegd uitgegeven, heb ik besloten om uit te zoeken of iemand anders dit probleem heeft.
Ik zou het op prijs stellen als iemand me kan helpen.

Groeten,
JK

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9059 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Re:Opel Zafira vanaf 2000 2.0 Dtli 16V (F75_) PROBLEEM!
Kijk, ik zou het zelf moeten zien om erachter te komen, want ik heb die motor niet hoeven repareren, maar het zou te maken kunnen hebben met de olie en de draaiende turbo. Ik ga kijken wat ik vind, en vraag hen dan om me te vertellen wat ze hebben gemeten, wat de resultaten waren en wat voor gegevens ze van Vitacara hebben.