Zoek MDM

Bulletin

hulp bij het verwijderen van het stuur uit de Megane

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7848 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij het verwijderen van het stuur van de Megane
Controleer of de kabel die de afstandsbediening bedient, stroom krijgt wanneer u hem activeert. Mogelijk is de kabel gesmolten en is er geen stroomtoevoer. Als de afstandsbediening het wel doet met een zekering, moet u controleren of deze niet is doorgebrand. Begin met het makkelijke gedeelte.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7849 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij het verwijderen van het stuur van de Megane
Na je bericht begrijp ik beter wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik begreep dat de ruitenwissers bij jou niet werkten.:-)
Het niet gelijktijdig activeren van de ruitenwissers en het inschakelen van de ruitensproeier kan alleen te wijten zijn aan een slecht elektrisch contact (roest, breuk, slechte afstelling van de aansluitingen) in het bedieningspaneel van de achterruitenwisser, of in het ergste geval is het bedieningspaneel zelf beschadigd.
Zoals ik het begrijp, activeer je de ruitenwisser en de ruitenwisser niet tegelijkertijd... klopt dat?
Ik vraag je één ding: als je alleen de ruitenwissers activeert, werkt het dan wel?
Geef me het bouwjaar en het motortype van je Renault, zodat ik het elektrische schema en de elektrische servicehandleiding kan raadplegen, evenals de locatie van het bedieningspaneel van de ruitenwisser.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7855 door handmatig-mechanisch
Hallo, het is het jaar 2000, de DCI coupé heeft een D/F9Q K7-motor, 4/4870 cilinders.
Met vriendelijke groet en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden - 16 jaar en 5 maanden geleden #7862 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, het spijt me u te moeten meedelen dat uw auto een Body Control Interconnect Box (BCU) heeft, die de bediening van alle onderdelen regelt, zoals verlichting, ruitenwissers, sloten, ABS en vele andere voertuigfuncties. Volgens de handleiding moet elk probleem met het achterruitenwissersysteem worden gediagnosticeerd met behulp van de "XR25 kit", een soort Renault-scanner. Het enige wat u nu kunt doen, is de aansluitklemmen en bedrading controleren. Om dit te doen, volgt u de aansluiting op de achterruitenwissermotor naar de laatste aansluiting, die zich mogelijk in het relais of de zekeringkast bevindt, of in de Body Control ECM. Meet de continuïteit tussen deze twee uiteinden om te controleren of er geen onderbroken draden zijn. Als u de storing op dit punt hebt kunnen vinden, is dat prima. Zo niet, dan moet u uw auto naar de Renault-serviceafdeling brengen, omdat de bediening van de achterruitenwisser mogelijk is gedeprogrammeerd (de enige manier om deze te herprogrammeren is via hen of een andere monteur met de "XR25 koffer" of een vergelijkbare herprogrammeerscanner). Om u de testen te kunnen laten uitvoeren die ik aangeef, stuur ik u een uittreksel uit de handleiding... Het spijt me dat ik u niet heb kunnen helpen bij het oplossen van uw probleem.
Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 5 maanden geleden door . Reden: Wijziging documentopmaak