Zoek MDM

Bulletin

hulp bij het verwijderen van het stuur uit de Megane

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7815 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een probleem. De ruitenwisser achter werkt niet. Ik denk niet dat het de hendel is. Ik wilde hem vervangen. Ik heb de afdekkingen verwijderd, maar ik zie dat hij er niet uit komt. Ik moet het stuur verwijderen. Ik zag dat er onderaan twee trekschroeven zitten. Die moet ik losdraaien om het stuur te verwijderen. Is er een andere manier om de hendel te verwijderen?
Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7827 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij het verwijderen van het stuur van de Megane
Let op!!! Als het stuurwiel van uw auto een airbag heeft, draai dan geen schroeven los en koppel vooral geen aansluitingen met een gele bescherming los, aangezien de airbag kan worden geactiveerd en een ernstig ongeval kan veroorzaken. Ontkoppel de accukabels (beide) en wacht minstens 5 minuten tot de back-upcondensatoren van de airbag-ECM ontladen zijn (de handleiding geeft één minuut aan, maar is dat mogelijk?). Vervolgens kunt u alle aansluitingen loskoppelen.
De schroeven die u noemt, zijn de schroeven die het midden van het stuurwiel vasthouden. Controleer ook of er geen plastic afdekkingen aan de achterkant zitten. Als die er zijn, verwijder deze en eventuele schroeven daar. Er zit een flexibele kabel in het midden van het stuurwiel. Noteer de positie ervan voordat u deze loskoppelt, zodat u hem op dezelfde manier weer in elkaar kunt zetten. Vervoer de airbag bij het vervoeren met het decoratieve element naar boven en van de carrosserie af. Laat hem niet vallen en bewaar hem op dezelfde manier, met het decoratieve element naar boven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7830 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij het verwijderen van het stuur van de Megane
Bedankt, is er een manier om de hendel te vervangen zonder het stuur te verwijderen
? Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7832 door handmatig-mechanisch
De contactor (wat je de hendel noemt) bestaat uit één stuk en is bevestigd aan de basis van de stuurwielas, en de stuurwielas loopt erdoorheen. Je moet het stuurwiel en de afdekkingen van de stuurkolom verwijderen. Je ziet een paar schroeven en die moet je allemaal losdraaien. Als je hem eruit hebt, kun je alleen nog controleren of er onderdelen kapot zijn of draden loszitten. Ik raad af om hem te demonteren, tenzij je handig bent met kleine onderdelen en verstand hebt van elektriciteit, omdat hij veel veren en contactplaatjes heeft die, als ze niet teruggeplaatst worden, kortsluiting kunnen veroorzaken. Maar als je toch al besloten hebt om een nieuwe te kopen, wat is dan het nut? Open hem en controleer hem. Misschien is het een eenvoudige klus, bespaar je de kosten en leer je... en dat is uiteindelijk waar het om gaat. Als je hem eruit haalt en demonteert, laat me dan weten wat er is en, indien mogelijk, een foto. Misschien kan ik je helpen. Succes.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7842 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb er eentje geprobeerd die ik van het ontgassen heb meegenomen, maar de ruitenwisser doet hetzelfde, hij spuit water maar reinigt. Weet je wat het zou kunnen zijn? Ah, een paar dagen geleden hebben we de motor gecontroleerd, hem op gelijkstroom aangesloten en hij bewoog in Toria, de motor is in orde.
Groeten