Zoek MDM

Bulletin

F8Q cilinderkop

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7779 door handmatig-mechanisch
F8Q cilinderkop Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden! Ik heb een 1.9 diesel express met de F8Q. Een maand geleden kwam ik terug van een reis en de distributieriem slipte. Er waren een paar tanden versleten. Dit kwam doordat de motor lekte en onder de olie zat. Ik heb de afdekking verwijderd en opgestuurd. Ze hebben hem gecontroleerd en alle kleppen, geleiders, schema's en de hydraulische test vervangen.
Sinds ik hem erop heb gezet, heb ik een storing die me wakker houdt. Als hij koud is, start hij slecht, zoals bij driecilinders, en rookt hij wit. Dit duurt ongeveer 1 minuut, dan stabiliseert hij en valt hij niet meer uit. Als hij meer dan 100 km rijdt, vertoont hij vaak een klein probleem, zoals een schok. Omdat ik dacht dat het de brandstofinspuitpomp zou kunnen zijn, bracht ik hem naar de loodgieter. Hij vertelde me dat er niets mis mee was en dat de storing in de afdekking zat (hij denkt ook dat het een vreemd probleem is). Toen de luchtinlaatslang werd verwijderd, kwam er olie uit.
Ik ga de dop er weer afhalen en opnieuw laten controleren, maar ik heb nog vragen over de olie in het inlaatspruitstuk.
Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7780 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:F8Q Cilinderkop
Heb je het goed aangedraaid toen je het in elkaar zette? Zorg ervoor dat er geen scheuren in zitten, want dat is een veelvoorkomend probleem bij waterlekkage. Succes en laat me weten wat je vindt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7793 door handmatig-mechanisch
Hallo JAL!! en bedankt voor je antwoord!!
Ik heb hem precies het juiste aanhaalmoment gegeven zoals in de afstelhandleiding staat, in graden, met water heb ik geen problemen. Bovendien heb ik gecontroleerd of hij warm wordt, maar dat gebeurt niet. Hij blijft bij elke snelheid tussen de 80 en 85 graden.
De motor heeft onlangs 45.000 km gereden, ik heb hem op standaard laten zetten en hij heeft nooit problemen gegeven totdat de riem versleten was. Sterker nog, nu slaat hij alleen nog maar af als hij koud is (hij start op 3 cilinders, een minuut lang, en gedurende die tijd rookt hij wit en veel). Als je meer dan 100 km rijdt, merk je af en toe een kleine misfire. Verder merk je het niet eens. En wat me stoort, is de aanwezigheid van olie in het inlaatspruitstuk (de motor rookt niet, de uitlaat ontlucht niet).
Zou het kunnen dat de afdekking gescheurd is? En waarom start hij koud en valt hij uit, rookt hij even wit en stabiliseert hij zich dan en loopt hij perfect?

Bedankt en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7795 door handmatig-mechanisch
Controleer het deksel zorgvuldig op scheuren. Witte rook is kenmerkend voor water dat in de cilinder komt. Succes en laat het me weten als je nieuwe informatie hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8095 door handmatig-mechanisch
Beste vriend, de storing en de overmatige witte rook bij het starten van uw motor kunnen het volgende zijn:
defecte injectoren; ze ontladen 's nachts, en de overtollige brandstof in de cilinders veroorzaakt de rook. De storing blijft bestaan terwijl de injectoren de werkdruk die ze inspuiten, herstellen, die ze 's nachts zouden moeten behouden.
Als de olie in het inlaatspruitstuk alleen maar druppelt, zonder turbo, dan is dat vocht normaal. Als er echter druppels en een turbo zijn, kan het probleem bij de turbo liggen.
Ik zou graag meer informatie over uw motor willen, aangezien ik de motornummers niet ken of niet weet in welk voertuig hij is gemonteerd. Ik hoop dat ik u hiermee heb geholpen.