Hallo vrienden! Ik heb een 1.9 diesel express met de F8Q. Een maand geleden kwam ik terug van een reis en de distributieriem slipte. Er waren een paar tanden versleten. Dit kwam doordat de motor lekte en onder de olie zat. Ik heb de afdekking verwijderd en opgestuurd. Ze hebben hem gecontroleerd en alle kleppen, geleiders, schema's en de hydraulische test vervangen.
Sinds ik hem erop heb gezet, heb ik een storing die me wakker houdt. Als hij koud is, start hij slecht, zoals bij driecilinders, en rookt hij wit. Dit duurt ongeveer 1 minuut, dan stabiliseert hij en valt hij niet meer uit. Als hij meer dan 100 km rijdt, vertoont hij vaak een klein probleem, zoals een schok. Omdat ik dacht dat het de brandstofinspuitpomp zou kunnen zijn, bracht ik hem naar de loodgieter. Hij vertelde me dat er niets mis mee was en dat de storing in de afdekking zat (hij denkt ook dat het een vreemd probleem is). Toen de luchtinlaatslang werd verwijderd, kwam er olie uit.
Ik ga de dop er weer afhalen en opnieuw laten controleren, maar ik heb nog vragen over de olie in het inlaatspruitstuk.
Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet