Hartelijk bedankt. Vandaag heb ik de ventilator met de draden getest en hij werkt. Ik heb ook de thermostaat getest, en eerst was de bovenste radiatorslang heet en de onderste koud, maar kort daarna werden ze allebei heet. Ik denk dat de thermostaat een onderdeel is met een veer en een zekering in één stuk, dat in de radiator past. Ik heb hem overbrugd zoals u zei, maar er gebeurde niets. Destijds heb ik eerst de zekeringen gecontroleerd, maar ik heb er niet goed naar gekeken. Vandaag heb ik beter gekeken en zag ik twee zekeringen met een radiatorsymbool. Ik heb ze vervangen, hoewel ze er goed uitzagen. Uiteindelijk begon de ventilator te werken. Ik denk dat het de zekering was. Nog een paar vragen:
1- De thermostaat zit in de radiator, toch? Het is een onderdeel met een weerstand, klopt?
Zoals een veer en een soort zekering in één stuk?
2- Ik denk dat de ventilator van de auto er langer over doet om op gang te komen; ik bedoel, de temperatuurmeter loopt hoger op dan voorheen. Zou dit door oververhitting kunnen komen? Of maak ik me misschien te veel zorgen? Misschien zou het vervangen van de thermostaat, als dat niet te moeilijk is, me geruststellen.
Heel erg bedankt voor je advies; je hebt mijn probleem opgelost.