Zoek MDM

Bulletin

Klepafstelling op een Nissan B11-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7727 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Re: Klepafstelling op een Nissan B11-motor
Voor Europa heeft de Sunny B11 1.5 motor, motorcode (E15), een hot-set klepverstelling van 0,28 mm. Ik ga er echter van uit dat de afstelling voor iedereen hetzelfde zou moeten zijn. Deze informatie is afkomstig uit de Autodata-database. Hoewel mijn specialiteit Duitse voertuigen zijn, hoop ik u met andere zaken te kunnen helpen. Ik hou van mijn vak en vind het geweldig om te proberen een aantal van de problemen op te lossen die in dit en andere forums worden besproken.
Ik hoop dat dit bericht helpt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7730 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Re: Klepafstelling op een Nissan B11-motor
Kijk, als de auto al een paar jaar oud is, zou ik aanraden om 25 en 30 te geven, of als dat niet lukt en ze te oud klinken, zelfs 30, maar ik denk dat het met 25 en 30 prima zal gaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7733 door handmatig-mechanisch
Die motor heeft 0,28 mm klepspeling en die wordt geregeld op normale bedrijfstemperatuur, dat wil zeggen, als hij warm is. Een knuffel en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7736 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik ben erg dankbaar voor de informatie en hulp die ik heb gekregen, want hiermee kan een beginner in scheepsreparatie (gewoon als hobby) vooruitgang boeken en anderen helpen die ook beginnen. Ik wil jullie laten weten dat ik industrieel elektricien ben en in de automatisering werk, dus alle hulp op dat gebied zou me goed doen. Ik begrijp dat de site hier niet over gaat, maar voor nu zou dat mijn bijdrage kunnen zijn. Nogmaals bedankt en hartelijke groeten vanuit PTO VARAS, CHILI.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7742 door handmatig-mechanisch
Fijn dat de informatie nuttig was, maar aangezien je aangaf dat je geen monteur bent, heb ik een vraag. Weet je hoe de kleppen worden afgesteld? De volgorde en de uitlijning van de kleppen? Nou, als je meer informatie nodig hebt, vraag het gerust. We helpen je graag. Het is fijn om hier een landgenoot te vinden. Groeten uit Coquimbo, Chili.