Zoek MDM

Bulletin

problemen met de drijfstang

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7694 door handmatig-mechanisch
Problemen met de drijfstang Geplaatst door manual-mecanica
Hoe gaat het? Ik vraag me af of iemand me met mijn probleem kan helpen. Mijn auto had een probleem met de drijfstangrubbers. Ze maakten een geluid. Ik heb de rubbers vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Ze maken minder geluid, maar het is nog steeds hoorbaar. Ik heb het carter geopend en zag dat de drijfstang meer zijdelingse speling heeft dan de andere. Wat kan ik doen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7695 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: drijfstangproblemen
Het meest waarschijnlijke is dat er geen axiale assen op zitten. Axiale assen zijn speciale metalen die voorkomen dat de krukas zijdelings kan verschuiven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7702 door handmatig-mechanisch
De speling wordt veroorzaakt door de drijfstang, niet door de krukas. Moet ik de drijfstangen vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7706 door handmatig-mechanisch
Ik geloof en ondersteun wat mijn collega zegt: de axiale metalen verhinderen ook dat de zuiger verschuift, omdat de drijfstang op een specifieke plaats zit. Vertel me één ding: welke zuiger heeft speling, nummer twee of nummer drie? En vertel me welk merk, model en bouwjaar je hebt. Het verschuiven kan worden veroorzaakt door metalen in slechte staat, of verkeerd gemonteerd, of door het aanpassen van gekochte exemplaren die er niet bij hoorden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7721 door handmatig-mechanisch
Als de drijfstangvoet te veel speling heeft ten opzichte van de krukas, moet u noodzakelijkerwijs de drijfstang of drijfstangen vervangen die dit probleem hebben. Het kan ook worden veroorzaakt door overmatige slijtage van de krukas (in dit extreme geval, waarvan ik betwijfel of het u is overkomen omdat het maar één keer gebeurt, moet u de krukas vervangen). U moet meten met een voelermaat of een meetklok die een speling heeft van maximaal 0,20-0,35 mm. Als deze maximaal is, vervangt u de drijfstang en meet u opnieuw. Als de speling nog steeds groter is, moet u ook de krukas vervangen.