Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de airconditioning van de Volvo S70

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7689 door handmatig-mechanisch
Problemen met de airconditioning van de Volvo S70 Geplaatst door manual-mecanica
Wie kan mij helpen?

Ik heb een Volvo S70 uit 1998 die perfect werkt, maar de laatste tijd heeft de klimaatregeling (twee zones) het volgende probleem:

de linker- en linkermiddenroosters geven warme lucht, terwijl de buitentemperatuur 22 graden is. Ik heb de temperatuur op de regeling ingesteld op 21 of 20 graden, maar de automatische stand werkt niet om te compenseren voor een groot verschil tussen de aangegeven temperatuur en de werkelijke temperatuur.

De regeling geeft alleen koude lucht als ik de temperatuur instel op 19 of 18 graden, terwijl het rechtergedeelte wel goed werkt.

Ik heb de klimaatregeling vervangen en het probleem blijft bestaan.

Wat vindt u ervan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7693 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volvo S70 airconditioning problemen
Kijk, het eerste wat ik zou doen, voordat ik iets anders doe, is het peil van de aircokoelvloeistof controleren. Als dat niet lukt, ook het benzinepeil, afhankelijk van het systeem. Over het algemeen doen ze, wanneer ze de auto's beginnen te koelen of verwarmen (we hebben het over de airco), dat meestal van links naar rechts of van rechts naar links, volgens wat ik in een bericht las. Het controleren van de niveaus is niet duur. Je moet ook controleren of de kanalen vrij en schoon zijn en of ze goed lopen. Als dat helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden - 16 jaar en 6 maanden geleden #7705 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volvo S70 airconditioning problemen
Dat klopt inderdaad. Het zou een tekort aan gas of koelmiddel 134a kunnen zijn. Het wordt gebruikt in modellen vanaf 1993. Wanneer je ze begint te vullen met koelmiddel, beginnen ze bij sommige modellen van rechts naar links of andersom te koelen. Dit komt door het ontwerp van de ventilatie. Met de juiste vulling heb je een gelijkmatige koude ventilatie.

Het kan ook zijn dat in sommige auto's split-ventilatie is, wat betekent dat de bestuurder koude lucht kan hebben, terwijl de passagier met verwarming twee kleine motoren heeft om deze functie uit te voeren. Misschien maakt de motor die de deur voor de linker- en midden-linkerventilatie beweegt niet zijn volledige slag wanneer je de automaat aanzet en er warme lucht uitkomt. Dit is natuurlijk als je split-ventilatie hebt. Het is mij vaak overkomen dat alles in orde is, motoren, klimaatregeling, koelvloeistof.
Het blijkt dat de deuren van plastic zijn, dat ze in de loop der jaren gaan vegen of breken of hun bekleding verliezen en niet goed afsluiten.
Een eenvoudige manier om koelmiddel uit te sluiten is door de auto aan te zetten, de airco aan te sluiten, de recirculatie en de ventilatie op maximaal te zetten en 5 minuten te wachten. Vervolgens ziet u op de compressor of verdamper, afhankelijk van wat u het makkelijkst vindt, twee slangen. De dikkere is de lagedrukslang. Deze zou heel koud moeten aanvoelen.

Ik wil benadrukken dat ik uw auto nog niet heb hoeven repareren, dus dit is algemene informatie. Mocht u iets nodig hebben, dan staan ​​we voor u klaar. Ik hoop dat u het leuk vindt. Met vriendelijke groet:woohoo:
Laatst bewerkt: 16 jaar en 6 maanden geleden door . Reden: bericht bijvoegen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7723 door handmatig-mechanisch
Bedankt.

Uiteindelijk moest ik hem naar de garage brengen, en het bleek de motor van de verwarmingsklep aan de bestuurderskant te zijn.

€300 per stuk.

:S