Zoek MDM

Bulletin

Turbo-aanpassing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8025 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Turbo Adaptation
Kijk eens naar de motormodificatie. Er wordt gezegd dat elke motor geschikt is, zolang je er maar ruimte voor hebt. Maar als de MR2 niet gebruikelijk is, probeer er dan een te krijgen van een Celica of een stadsauto. Die motoren zitten vooraan en niet achteraan zoals bij de MR2. Meestal koop je de motor en de versnellingsbak samen. Als je ze niet erg snel vindt, kan de cilinderkop worden aangepast zodat ze veel draaien. Dat is makkelijker dan de Turbo. Je kunt een motor ook opvoeren om hem erg snel te laten draaien. Vergeet echter niet dat je hem ook moet kunnen remmen en dat je soms kleine aanpassingen aan het remsysteem moet doen. Daar zijn er niet veel van. Zoek naar motoren en laat ons weten welke je wilt of welke je hebt gekregen. Wij helpen je dan een goede beslissing te nemen. Groeten en wees voorzichtig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8030 door handmatig-mechanisch
Eerlijk gezegd heb ik erover nagedacht om het uitlaatspruitstuk aan te passen en de uitlaatpijp te vervangen door een 2-inch exemplaar, en ook de standaard zuigers te vervangen voor wedstrijdmodellen (ik denk niet dat dat voldoende zou zijn). Ik heb ook besloten om de achterremmen, die trommelremmen zijn, te vervangen door schijfremmen. Wat kan ik nog meer doen om de motor te verbeteren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8038 door handmatig-mechanisch
Kijk, de motoren zijn krachtiger vanuit de cilinderkop dan vanuit het blok. Je kunt de cilinderkop verlagen, de nokkenassen kruisen, de kleppen en klepspeling veranderen, de bobine, kabels en bougies veranderen, voor de high performance kit, de distributie veranderen voor de competition kit, het uitlaatspruitstuk veranderen voor een competition kit, let op dat er vermogen en snelheid is, in het blok kun je drijfstangen veranderen, zuigers frezen, slag verkorten, maar het is beter om om te beginnen alleen de cilinderkop te doen.