Zoek MDM

Bulletin

Turbo-aanpassing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #7683 door handmatig-mechanisch
Turbo-aanpassing Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, dit is mijn eerste keer op het forum. Ik wil graag weten of iemand weet of het mogelijk is om een turbocompressor te monteren op een Toyota G-Turing 1500cc 5A motor. Ik denk dat ik de zuigers en zuigerveren moet vervangen, maar ik weet verder niets. Ik ben gepassioneerd door mechanica en begin mijn autostudie in Cochabamba. Help me alsjeblieft, alvast bedankt :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #7959 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Turbo Adaptation
Beste vriend: Het aanpassen van een turbo aan een standaardmotor zal veel complicaties voor je opleveren, en ik zeg dit niet om je leergierigheid en enthousiasme voor automechanica te ontmoedigen. Als je genoeg geld hebt, denk dan aan:
turbo, uitlaatspruitstuk, carburateur of ander injectiesysteem, nokkenas, waterpomp, en ik kan nog wel een paar dingen opnoemen.
De aandrijflijn van je auto zou ook lijden onder een motor met een hoger koppel, wat tot steeds meer defecten zou leiden.
Er is mogelijk een turbo-aanpassingsset voor jouw motor, maar je zult een dealer moeten raadplegen.
Hoe dan ook, ik feliciteer je met je enthousiasme en laat je niet ontmoedigen. Als je doorgaat met je idee, ga ervoor. Koop een spruitstuk en de turbo, koop er een olievuldop voor en test hem. Laat me weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #7963 door handmatig-mechanisch
Vriend, het aanpassen van een turbo naar een standaard exemplaar is, zoals Juan zegt, ingewikkeld. Je hebt er veel kennis en veel geld voor nodig. Als je dat wilt doen, kunnen we je op dit forum ondersteunen. Er is echter ook veel te doen en te kopen. Je moet de krukas, zuigerstangen, zuigers en distributie versterken en aanpassingen maken in het uitlaatspruitstuk. Die moet je ook kopen. In werkelijkheid zijn er mogelijkheden waarbij het goedkoper is om een motor met turbo te kopen, zoals de MR2 of iets dergelijks. Als je dat wilt doen, vraag ons dan om onderdelen, dan kunnen we je stap voor stap helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #7964 door handmatig-mechanisch
Kijk, het is een heel ingewikkeld onderwerp, omdat je de motor praktisch moet reviseren. Ik raad het af, maar als je bereid bent het toch te doen, ondanks de complexiteit van de klus, ga je gang en we zullen je zoveel mogelijk helpen. Veel succes en houd me op de hoogte.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8024 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal: Allereerst bedankt voor jullie reactie. Ik begon mijn vertrouwen te verliezen. Nou ja, het punt is dat ik graag aan motoren sleutel. Ik doe de reparaties meestal zelf, behalve als het om dingen gaat die een zekere precisie vereisen en als ik het gereedschap niet heb. Ik ben een absolute beginner, eerlijk gezegd. Dus, als het een grote investering en een groot risico is, welke motor raden jullie me dan aan? De MR2-motor is hier zeldzaam. Is er een andere optie? Ik denk dat ik een transmissie moet kopen, toch?