Zoek MDM

Bulletin

probleem met de voorband

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7669 door handmatig-mechanisch
Probleem met het voorwiel Geplaatst door manual-mecanica
Ik vraag uw mening voor de diagnose van mijn auto, een Nissan Platina (Clio, Thalia, enz.).
Het probleem dat ik heb, is het volgende:
ik heb een probleem met de voorband. De symptomen zijn
: een dof geluid (een beetje ernstig) tijdens het rijden, alsof er iets tegenaan schuurt (ik heb al gecontroleerd of de band nergens tegenaan schuurt), het is geen metaalachtig geluid.
- Bij het naar rechts sturen bij het stoppen, heeft de band de neiging om te zigzaggen, dat wil zeggen, alsof hij niet helemaal verticaal staat (de velg is in perfecte staat en de band ook), maar op rechte lijn gedraagt hij zich bijna in perfecte staat, niet zo bij hoge snelheden.
- De besturing heeft de neiging om iets naar rechts te gaan.
- En bij accelereren en vertragen is een lichte klik te horen, alsof er iets is achtergebleven bij het vooruit rijden (ik heb de onderste motorsteun, die dient als balanceermechanisme, nog niet gecontroleerd).

Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen wat het is en vanwege tijdgebrek heb ik hem niet kunnen demonteren om te verifiëren.
Wat zou het kunnen zijn?
De
homokinetische koppelingen
. Ik hoop dat u mij kunt helpen, alvast bedankt.B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7677 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met voorband
Een snelle manier is om het wiel op te tillen en de axiale en longitudinale speling te controleren. Dit doe je door de band van de twee zijkanten (van voren gezien) te verplaatsen naar de twee resterende boven- en onderkanten. Er zou geen beweging moeten zijn. Uit wat je zegt, kan ik alles wat je noemt uitsluiten en houd ik het massalager over. Uit wat je zegt en de symptomen die je geeft, kijk naar massalagers in slechte staat. Ze hebben een droog gebrom zoals bahuuuuuuuu, ze kunnen ervoor zorgen dat het wiel onregelmatig draait en bij plotseling remmen of wegrijden kan er een botsing ontstaan tussen de massa en de as.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7682 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, jouw idee overtuigt me meer. Als ik de komende dagen tijd heb, hoop ik te kunnen bekijken wat je me verteld hebt.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7684 door handmatig-mechanisch
Ik denk ook dat het het lager is. Om te zien of het de homokineet is, kun je proberen een scherpe bocht te maken op hoge snelheid. Dat wil zeggen, schakel in de vooruitversnelling en draai dan helemaal naar rechts of links (je moet snel helemaal doordraaien). Als het de homokineet is, hoor je een duidelijk geluid dat alleen optreedt tijdens het maken van bochten. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7687 door handmatig-mechanisch
Laat ons weten of je het hebt opgelost, groeten