Zoek MDM

Bulletin

probleem met de voorband

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7669 door handmatig-mechanisch
Probleem met de voorband. Geplaatst door manual-mecanica
Ik vraag uw mening over de diagnose van mijn auto, een Nissan Platina (Clio, Thalia, enz.).
Het probleem dat ik heb is het volgende:
ik heb een probleem met het voorwiel. De symptomen zijn:
- Een gedempt geluid (een beetje diep) tijdens het rijden, alsof er iets schuurt (ik heb het wiel al gecontroleerd en het schuurt nergens tegenaan). Het is geen metaalachtig geluid.
- Bij het naar rechts sturen wiebelt het wiel, alsof het niet helemaal verticaal staat (de velg en band zijn in perfecte staat). Op een rechte lijn stuurt het echter bijna perfect, maar niet bij hoge snelheden.
- De besturing trekt licht naar rechts.
- En bij het accelereren en decelereren is er een licht klikkend geluid, alsof er iets achterblijft bij het vooruit bewegen (ik heb de onderste motorsteun nog niet gecontroleerd).

Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat het is en door tijdgebrek heb ik het nog niet kunnen demonteren om het te controleren.
Wat zou het kunnen zijn?
met de
van de homokinetische koppeling
. Alvast bedankt.B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7677 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Probleem met de voorband
Kijk, een snelle manier is om het wiel op te tillen en de axiale en longitudinale speling te controleren. Dit doe je door de band te bewegen aan de twee zijkanten (van voren gezien) en aan de twee overige punten (boven en onder). Er mag geen speling zijn. Op basis van wat je hebt gezegd, sluit ik alles wat je hebt genoemd uit en houd ik het bij het wiellager. Op basis van je beschrijving en de symptomen die je hebt genoemd, maken versleten wiellagers een droog, piepend geluid, zoals "boeeeeee", veroorzaken ze een onregelmatige wielrotatie en is er bij plotseling remmen of accelereren een bonkend geluid tussen de naaf en de as.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7682 door handmatig-mechanisch
Hartelijk bedankt, uw idee overtuigt me nog meer. Als ik de komende dagen tijd heb, hoop ik uw suggestie eens uit te proberen.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7684 door handmatig-mechanisch
Ik denk ook dat het het wiellager is. Om te controleren of het de homokinetische koppeling is, kun je proberen een scherpe bocht te maken met hoge snelheid. Zet de auto in de rijstand en stuur hem dan helemaal naar rechts of links (je moet hem snel helemaal ronddraaien). Als het de koppeling is, hoor je een specifiek geluid dat alleen optreedt bij het maken van bochten. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7687 door handmatig-mechanisch
Laat ons weten of je het hebt opgelost, groeten