Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN BIJ HET STARTEN EN SCHAKELEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7660 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN BIJ HET STARTEN EN SCHAKELEN Gepubliceerd door manual-mecanica
In de Hyundai Elantra uit 1995 verliest hij vermogen en zuigt hij bij accelereren, maar als hij weer op gang komt, werkt hij normaal. Zou het probleem kunnen liggen aan een verstopte hogedruksproeier, of is er sprake van een elektronisch apparaat? Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7675 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET STARTEN EN SCHAKELEN
Als het minimaal 95 is, zou het een enkelpuntsmotor moeten zijn en geen carburateur. Als u een injectieprobleem hebt, gaat uw controlelampje branden. Als het goed is, zeg ik altijd en raad ik aan om een ​​scan uit te voeren wanneer het probleem is gecontroleerd. Nu, gezien de symptomen die u mij geeft, dat het waardeloos is, is het volgens mij eerst zaak om een ​​onderhoudsbeurt te laten uitvoeren, het luchtfilter, benzinefilter, bougies en kabels te vervangen en de staat van de katalysator te controleren om te zien of deze niet verstopt is. Als u de compressie kunt meten, denk ik dat het met de onderhoudsbeurt prima zal lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7680 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET STARTEN EN SCHAKELEN
DE WAARHEID IS DAT IK NIET WEET WAT HET CONTROLELAMPJE IS DAT JE ZEGT DAT HET ZOU OPLICHTEN, EN HIJ GEBRUIKT GEEN CARBURATEUR. DE WAARHEID IS DAT IK NIET WEET HOE HET MET DE BOUGIES IS. IK HEB HEM IN 2006 GEKOCHT EN IK HEB ER NOOIT IETS AAN GEDAAN. IK HEB DE KATALYSATOR GEÏNSTALLEERD VOOR DE TECHNISCHE INSPECTIE, EN NOG IETS, ALS HIJ 'S OCHTENDS START, LIJKT HET EERST OF HIJ OP DRIE CILINDERS WERKTE EN HIJ NORMALISEERT OP DE TWEEDE. TOEN IK HEM KOCHT, GING HIJ VERSNELLEN EN ALS HIJ OPWARMT, DALEN DE TOEREN UITZONDERLIJK, BLIJVEN ZITTEN IN STATIONAIR TOERENTAL. NU MOET JE HEM VERSNELLEN TOTDAT HIJ OPWARMT.

Nou, als je me nog een aanbeveling kunt geven, zou ik dat waarderen. Ik denk nog steeds dat ik hem mee moet nemen om te laten scannen.

Bedankt voor de hulp, Victor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7685 door handmatig-mechanisch
Het lampje waar ik het over heb, bevindt zich op het dashboard. Het ziet eruit als een afbeelding van een kleine motor of als letters met de tekst 'check engine'. Wanneer u het contact aanzet, ziet u dit lampje. Wanneer u de motor start, moet het lampje uitgaan. Als dat niet het geval is, krijgt u een foutcode. Het probleem met de stationairloop wordt veroorzaakt door de IAC-klep, of het stationairloopventiel. Dit kan op een gegeven moment de oorzaak van het probleem zijn. Het is niet normaal dat de motor op drie cilinders start en zichzelf dan regelt. U kunt problemen hebben met de bougies of kabels. Het IAC-probleem kan u een symptoom geven zoals u noemde. Bij hoge toerentallen of bij bedrijfstemperatuur wordt de motor namelijk gedeactiveerd of regelt hij zichzelf indien nodig. Hij werkt als de startmotor, maar dan elektronisch.