Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN BIJ HET STARTEN EN SCHAKELEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7660 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET STARTEN EN SCHAKELEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Mijn Hyundai Elantra uit 1995 verliest vermogen en hapert bij het accelereren, maar loopt daarna weer normaal. Zou het een verstopte hoofdsproeier kunnen zijn, of zit er een elektronisch systeem achter? Kan iemand me helpen?
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7675 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET STARTEN EN SCHAKELEN
Als het een model uit '95 is, zou het op zijn minst een enkelpuntsinjectiesysteem moeten zijn, geen carburateur. Als er een injectieprobleem was, zou het motorstoringslampje gaan branden, ervan uitgaande dat het systeem goed werkt. Zoals ik altijd zeg en aanbeveel, is het het beste om een ​​diagnose te laten stellen als het probleem zich voordoet met het motorstoringslampje. Op basis van de symptomen die je hebt beschreven, die erop wijzen dat er brandstof wordt ingeleverd, is het volgens mij het beste om eerst een onderhoudsbeurt uit te voeren: vervang het luchtfilter, het brandstoffilter, de bougies en de bougiekabels. Controleer de katalysator om er zeker van te zijn dat deze niet verstopt is, en controleer indien mogelijk de compressie. Maar ik denk dat hij na een onderhoudsbeurt prima zal lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7680 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET STARTEN EN SCHAKELEN
Ik weet eerlijk gezegd niet over welk motorstoringslampje je het hebt dat zou kunnen branden, en hij heeft geen carburateur. Ik weet ook niet in welke staat de bougies verkeren. Ik heb hem in 2006 gekocht en er nooit iets aan gedaan. Ik heb alleen de katalysator laten vervangen voor de APK. Nog iets: als ik hem 's ochtends start, lijkt het eerst alsof hij op drie cilinders loopt, maar na een paar seconden normaliseert het toerental. Toen ik hem kocht, startte hij ook met een hoog toerental, en als hij warm was, zakte het toerental vanzelf naar stationair. Nu moet ik hem op toeren houden tot hij warm is.

Nou, als je nog een andere suggestie hebt, zou ik dat op prijs stellen. Ik denk dat ik hem sowieso moet laten uitlezen.

Bedankt voor je hulp, Victor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7685 door handmatig-mechanisch
Het lampje waar ik het over heb, zit op het instrumentenpaneel. Het wordt weergegeven als een klein motoricoontje of de tekst "check engine". Wanneer je het contact aanzet, zie je dit lampje branden. Als je de motor start, zou het lampje uit moeten gaan. Als dat niet gebeurt, is er een foutcode. Het stationairprobleem wordt veroorzaakt door de IAC-klep, ofwel de stationaire luchtregelklep. Deze zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Het is niet normaal dat de motor op drie cilinders start en dan stabiliseert. Er kunnen problemen zijn met de bougies of bougiekabels. Een probleem met de IAC-klep kan een symptoom veroorzaken zoals je beschrijft, omdat deze bij hoge toerentallen of bedrijfstemperatuur de motor uitschakelt of regelt, afhankelijk van de situatie. Hij werkt net als de startmotor, maar dan elektronisch.