Zoek MDM

Bulletin

injectieproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7658 door handmatig-mechanisch
Injectieproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, ik ben nieuw op het forum, laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Fran en ik kom uit Valencia. Mijn vraag gaat over een Ford Fiesta 1.6 16v uit 1994 (Si-model) die ik heb. Als ik de luchtmassasensor (MAF-sensor) aansluit, slaat de auto af en loopt hij helemaal niet goed. Als ik hem loskoppel, loopt hij perfect. Rechts van het inlaatspruitstuk, onderaan, zit een vacuümslang die precies onder de bobine doorloopt. Wanneer de MAF-sensor is aangesloten, blaast deze lucht en maakt hij vreemde geluiden in dat gebied. Kan iemand me helpen? Bedankt, en sorry voor het lange bericht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7674 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Injectieproblemen
In deze gevallen is het het beste om de auto te laten uitlezen om alle twijfels weg te nemen. Brandt het motorstoringslampje? Zo ja, dan is er waarschijnlijk al een ernstiger probleem. Is uw luchtmassameter (MAF-sensor) een weerstandstype of een gloeidraadtype? U kunt in ieder geval een auto-elektricien vragen om deze te controleren. Als de sensor kapot of doorgebrand is, geeft hij een nulsignaal af en start de auto niet, of loopt hij onregelmatig en schokkerig. U kunt ook visueel vaststellen of de sensor kapot is. Als u een goede camera hebt, maak dan een foto en plaats deze hier. Als u de foto niet kunt uploaden, stuur hem dan naar mijn e-mailadres en ik zal u vertellen of de sensor kapot is. Als de sensor duidelijk zichtbaar is, interpreteert de computer deze als een noodsignaal wanneer de sensor niet is aangesloten en gaat het motorstoringslampje branden. Maar wanneer de sensor is aangesloten, geeft hij wel een signaal af. Deze sensor werkt samen met de TPS (Throttle Position Sensor), daarom raad ik aan om eerst een diagnosescanner te gebruiken. Gezien de kosten van deze onderdelen is het de moeite waard om iets meer uit te geven om er zeker van te zijn dat de aankoop de moeite waard is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7681 door handmatig-mechanisch
Hartelijk bedankt voor uw hulp. De luchtmassasensor is een weerstandssensor; ik heb er een van een Ecort geprobeerd en die is nog slechter. Kunt u mij vertellen welke waarden die sensor aangeeft? Ik ben machinebankwerker (JCB) en ik heb niet veel verstand van auto's.
Er brandt geen motorstoringslampje, want de auto heeft er geen; hij is vrij oud.
Ik heb de luchtmassasensor schoongemaakt met CRC contactreiniger en merkte een lichte verbetering, maar als ik hem loskoppel, loopt de motor soepeler. Nogmaals bedankt voor uw antwoord.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7686 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik heb de technische gegevens voor de metingen niet bij de hand, maar als je de handleiding of het specificatieblad van de auto raadpleegt, kun je ze daar vinden. Als je een elektronisch brandstofinjectiesysteem hebt, brandt het motorstoringslampje. Als je een OBD1-type ECU hebt, wordt de foutcode niet op het dashboard weergegeven, maar je kunt hem wel uitlezen. Voor mij is dat de eerste stap; je bespaart er geld mee. Vraag gewoon om een ​​diagnose, niet om een ​​reparatie.