Zoek MDM

Bulletin

injectieproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7658 door handmatig-mechanisch
Injectieproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, ik ben nieuw op het forum, ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Fran en ik kom uit Valencia. Mijn vraag gaat over een 1.6 16v Fiesta uit '94 die ik heb (model ja). Als ik de flowmeter aansluit, verslikt de auto zich en loopt hij helemaal niet goed. Ik koppel hem los en hij loopt weer als een zonnetje. Rechts van het inlaatspruitstuk zit een vacuümslang die net onder de bobine loopt. Als je die aansluit, slaat de flowmeter door en maakt hij vreemde geluiden. Kan iemand me helpen? Bedankt en sorry voor het lange bericht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7674 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: injectieproblemen
Het beste in deze gevallen is om het voertuig te scannen om eventuele twijfels weg te nemen. Gaat uw controlelampje branden? U hebt al een gevorderd probleem, vertel me, is uw flowmeter of flowmeter een weerstand of een hete draad? In ieder geval kunt u een elektricien vragen om het te meten. Als het is doorgebrand of doorgebrand, zal het een signaal van 0 sturen en zal het voertuig niet starten. Als het wel start, zal het schokkerig en schokkerig zijn. In ieder geval kunt u visueel vaststellen of het is doorgebrand of niet. Als u een goede camera hebt, maak dan een foto en plaats die hier. Als u hem niet kunt uploaden, stuur hem dan per e-mail naar mij en ik zal u vertellen of het is doorgebrand. Als het goed te zien is, nou, als de computer niet is aangesloten, neemt hij een noodsignaal aan en schakelt het controlelampje in, maar als hij is aangesloten, stuurt hij u het signaal. In ieder geval werkt deze sensor hand in hand met de TPS, daarom raad ik allereerst de scanner aan, aangezien ik de waarde van deze reserveonderdelen een beetje verschuldigd ben om de aankoop te garanderen, het is geen slechte aankoop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7681 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de hulp. De flowmeter is een weerstand. Ik heb die op een Ecort geprobeerd en het is erger. Kunt u mij vertellen welke meetwaarden hij geeft? Ik ben monteur (JCB) en ik ben een beetje de weg kwijt als het om auto's gaat.
Het controlelampje brandt niet omdat hij er geen heeft. De auto is vrij oud.
Ik heb de flowmeter schoongemaakt met CRC-contactreiniger en merkte enige verbetering, maar als ik hem loskoppel, voelt de motor ronder aan. Nogmaals bedankt voor je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7686 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik heb de technische gegevens van de metingen niet, maar als je de handleiding of de autogegevens erbij pakt, kun je ze daar vinden. Als je een elektronisch injectiesysteem hebt, heb je een controle. Nu, als je een OBD 1-type ECU hebt, wordt de code niet op het dashboard weergegeven, maar kun je hem nog steeds achterhalen. Voor mij is dat de eerste stap. Je bespaart kosten. Vraag er gewoon om, laat de auto niet repareren, gewoon een diagnose.