Ten eerste, wat was de reden om de verwarming te vervangen?
Welke ramen beslaan, het panoramaraam, de zijdeuren? Als dit gebeurt, kan het zijn dat de ventilatiekleppen niet goed zijn afgesteld, wat betekent dat ze niet goed afdichten en geen warme of koude lucht binnenlaten. Als ze van kleppen zijn gemaakt, hoor je een geluid wanneer je ze beweegt, wanneer ze de wanden raken waar ze horen af te dichten. Dit geldt als je handmatige bediening hebt. Als je elektronische bediening hebt, bewegen deze door middel van kleine elektronische motoren. Het kan zijn dat ze niet de volledige slag maken en defect zijn. Je zou ze moeten vervangen. Je zou wat demontage moeten doen om erbij te komen en te controleren.
Laten we aannemen dat de kleppen hun slag bereiken. Als het een auto is die een paar jaar oud is, is de kans groot dat de kleppen hun voering hebben verloren, dus zelfs als de klep zijn slag bereikt, sluit hij niet goed af. En je hebt ventilatieverlies via de ventilatieopeningen.
Nu, gezien het feit dat het aan de ene kant koud en aan de andere kant warm is, zou het een tekort aan koelmiddel in de airco kunnen zijn. In sommige auto's begint het koelen van links naar rechts, bij andere van rechts naar links, wanneer je ze bijvult met koelmiddel. Tenzij je een eigen verwarming hebt. En wat betreft de vloeistof die de monteur aanbeveelt, wat is de reden? Persoonlijk raad ik die vloeistoffen af.
Ik hoop dat wat ik zei helpt. Zo ja, dan staan we voor je klaar. Met vriendelijke groet.