Ten eerste, wat was de reden voor de problemen met de verwarming?
Welke ramen beslaan, de voorruit of de zijruiten? Als dit gebeurt, kan het zijn dat de ventilatiekabels niet goed zijn afgesteld, waardoor ze niet goed afsluiten en er lucht, warm of koud, naar binnen komt. Als ze met kabels worden bediend, hoort u een geluid wanneer u ze beweegt en ze tegen de wanden botsen waar ze zouden moeten afsluiten. Dit geldt als uw bediening handmatig is. Bij een elektronische bediening worden ze bewogen door kleine elektromotoren. Het is mogelijk dat deze motoren hun volledige bewegingsbereik niet bereiken en defect zijn. Ze zouden dan vervangen moeten worden, maar daarvoor moet u de auto gedeeltelijk demonteren om ze te kunnen controleren.
Laten we ervan uitgaan dat de ventilatieopeningen wel volledig bewegen. Bij een oudere auto is de kans groot dat de afdichting van de ventilatieopeningen is verdwenen, waardoor ze, zelfs als ze hun volledige bewegingsbereik bereiken, niet goed afsluiten. En dat u luchtlekkage via de ventilatieopeningen ervaart.
Wat betreft de koude lucht die aan de ene kant komt en de warme lucht aan de andere kant, dat kan komen door een tekort aan koelmiddel in de airconditioning. Bij sommige auto's koelt de lucht na het bijvullen van het koelmiddel van links naar rechts af, en bij andere van rechts naar links. Tenzij je aparte verwarmingselementen hebt. Wat betreft de vloeistof die de monteur aanbeveelde, wat is de reden daarvoor? Ik raad die vloeistoffen persoonlijk niet aan.
Ik hoop dat dit helpt. Laat het me weten als je nog iets nodig hebt. Met vriendelijke groet.