Zoek MDM

Bulletin

Het ABS-lampje ging branden en de transmissie blokkeerde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7615 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen
, ik heb een Ford F-150 pick-uptruck uit 1997 met automatische transmissie. Gisteren remde ik plotseling en daarna ging het ABS-lampje op het dashboard branden. Ik zette hem in de parkeerstand en daarna kon ik niet meer schakelen, hij bleef hangen. Na vele pogingen zette ik de motor van de pick-up uit, opende de schakelaar en op die manier kon ik schakelen, ik zette hem in neutraal en startte hem en ik kon hem starten.
Maar de pick-up voelt stil aan... en het ABS-lampje brandt nog steeds.

Als ik hem aanzet en ik wil schakelen, lukt dat niet. Ik moet hem uitzetten, de schakelaar openen en hem in neutraal zetten, hem aanzetten en dan in (D) zetten om hem te laten rijden.

Wat moet ik doen? Kan hij gestopt zijn? En de motor beschermt zichzelf omdat de ABS-code aan staat. Kan ik daarom niet schakelen? Of ligt het aan de transmissie?

Bedankt voor uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7650 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Het ABS-lampje ging branden en de transmissie blokkeerde
Kijk, eerlijk gezegd weet ik er niet veel van. Ik rijd zelf geen automaat, maar ik denk dat als de remmen in de versnelling staan, ze om veiligheidsredenen niet ingrijpen. Ik weet het niet zeker, maar ik heb er wel eens van gehoord. Hoe dan ook, automatische transmissies en ABS-remmen zijn lastig zelf te repareren. Breng hem naar een garage en vertel over de remmen. Zeg niets over de transmissie, alleen over de remmen, dan hoeven ze je niet zoveel te betalen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.