Zoek MDM

Bulletin

Het ABS-lampje ging branden en de transmissie blokkeerde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7615 door handmatig-mechanisch
Goedendag.
Ik heb een Ford F-150 pick-up uit 1997 met automatische transmissie. Gisteren remde ik plotseling. Daarna ging het ABS-lampje op het dashboard branden. Ik zette hem in de parkeerstand, maar toen kon ik niet meer schakelen; de versnellingen zaten vast. Na meerdere pogingen heb ik de motor uitgezet, het contact aangezet en toen kon ik wel schakelen. Ik heb hem in neutraal gezet en weer aangezet, en toen kon ik rijden.
Maar de truck voelt alsof hij wordt tegengehouden... en het ABS-lampje brandt nog steeds.

Als ik hem start en probeer te schakelen, lukt het niet. Ik moet hem uitzetten, het contact aanzetten, in neutraal zetten, hem opnieuw starten en dan pas in de rijstand (D) zetten om hem te laten rijden.

Wat moet ik doen? Zou het kunnen dat de versnellingspook vastzit in de "aan"-stand? Gaat de motor in de noodloopmodus omdat het ABS-lampje brandt, en kan ik daarom niet schakelen? Of zou het aan de transmissie kunnen liggen?

Bedankt voor uw hulp

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7650 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: ABS-lampje ging branden en de versnellingsbak blokkeerde
Kijk, om eerlijk te zijn, ik weet er niet veel van. Ik werk niet aan automatische versnellingsbakken, maar ik denk dat de versnellingen om veiligheidsredenen niet inschakelen als je remt. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik heb dat ergens gehoord. Hoe dan ook, automatische versnellingsbakken en ABS-remmen zijn lastig om zelf te repareren. Breng de auto naar een garage en vertel ze over de remmen. Noem de versnellingsbak niet, alleen de remmen, dan rekenen ze je niet zoveel aan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.