Zoek MDM

Bulletin

300 E storing die de officiële dienst niet oplost

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7605 door handmatig-mechanisch
Hallo. Ik heb een oudere Mercedes-Benz 300 E uit 1998 die perfect rijdt. Hij start direct en klinkt als nieuw. Hij rijdt echt heel goed, maar er is een probleem dat zelfs de officiële dealer niet heeft kunnen oplossen. Het probleem is dat de motor onverwacht afslaat. Na 30 tot 60 seconden draai je de sleutel om en start hij weer zonder problemen. Dit gebeurt zowel als de motor koud als warm is; soms gaan er twee dagen voorbij zonder dat het gebeurt, of het kan twee keer gebeuren tijdens een korte rit van 10 kilometer. Ik ben ermee naar twee officiële Mercedes-dealers geweest. Bij de ene hebben ze hem 15 dagen gehouden en konden ze niets vinden, ze zeiden dat het niet aan hen lag. Hij sloeg meteen weer af toen ik terugkwam van de garage. Ik ben ermee naar een andere officiële dealer geweest, en daar was hetzelfde verhaal. Hij slaat steeds af wanneer hij maar wil. Wat zou er mis mee kunnen zijn? Ik durf niet in te halen, want dan zou hij zomaar kunnen afslaan!:( Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7628 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 300E-storing die de officiële service niet kan oplossen
Hebben ze de fasesensor vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7664 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: 300E-storing die de officiële service niet kan oplossen
Ik weet niet zeker of dit model een fasesensor heeft. Als u mij het chassisnummer en het motortype kunt sturen,
zal ik het systeem bestuderen en u een nauwkeuriger antwoord geven. Maar als u een test uitvoert, weten we het zeker. Controleer eerst, wanneer de motor afslaat, of de brandstofpompen aanslaan, aangezien er twee zijn. Als ze niet aanslaan, probeer dan het relais tussen de klemmen 87 en 30 te overbruggen. Ik hoop dat dit helpt.
Groeten uit Tenerife.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7665 door handmatig-mechanisch
Controleer of het injectierelais geen valse lasnaden heeft die bij oververhitting kortsluiting kunnen veroorzaken. Succes en houd me op de hoogte.