Zoek MDM

Bulletin

300 E storing die de officiële dienst niet oplost

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7605 door handmatig-mechanisch
Hallo. Ik heb een oude Mercedes Benz 300 E, model 1998, die perfect werkt. Hij start direct en klinkt als nieuw. Hij loopt eigenlijk heel goed, maar er is een storing die zelfs het officiële servicecentrum niet heeft kunnen oplossen. De storing is dat de motor afslaat wanneer je het het minst verwacht. Na 30 tot 60 seconden draai je de sleutel om en start hij weer zonder problemen. Dit gebeurt zowel bij koude als bij warme motor. Hij kan twee dagen zonder dit probleem, of bij een korte rit van 10 kilometer doet hij het twee keer. Ik heb hem naar twee officiële Mercedes-garages gebracht. Bij één daarvan hebben ze hem 15 dagen gehad en niets gevonden. Ze zeggen dat het niet aan hen lag. Op de terugweg van de garage sloeg hij weer af. Ik heb hem naar een ander officieel servicecentrum gebracht en daar is het weer hetzelfde. Hij blijft afslaan wanneer hij wil. Wat zou er mis mee kunnen zijn? Ik ben bang om in te halen, kan hij op dat moment stoppen?:( Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7628 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:300 E storing die de officiële service niet oplost
Hebben ze de fasesensor vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7664 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:300 E storing die de officiële service niet oplost
Ik weet niet zeker of dit model een fasesensor heeft. Als u mij het chassis en het motortype kunt sturen,
zal ik het systeem bestuderen en u een nauwkeuriger antwoord geven. Als u echter een test zou doen, zouden we eventuele twijfels uit de weg ruimen. Controleer eerst, wanneer de auto stopt, of de elektrische brandstofpompen geluid maken, aangezien hij er twee heeft. Zo niet, maak dan een brug in het relais tussen aansluiting 87 en 30. Ik hoop dat dit rapport nuttig is.
Groeten uit Tenerife.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7665 door handmatig-mechanisch
Controleer of het injectierelais geen valse lasnaden heeft die bij oververhitting kortsluiting kunnen veroorzaken. Succes en houd me op de hoogte.